sproget er et hulspejl

sproget er det bedste spejl
fordi det er fuldt af huller
igenne hvilke vi kan
foresteille os at se hinanden
meget bedre end hvis vi fore
stiller os at vi ser os selv

se nu bare her hvordan
jeg slipper det løs og det
er slet ikke mig men måden
jeg slipper det på er mig
og hvis jeg klamrede mig
til det ville det stramme til

og se mig hænge i rigningen
danse på sejlene som
en vind hygge mig i tønden
med armen over øjet og
en hvid blafrende skjorte
mens jeg råber sigt i landet

desuden synes jeg du er for grådig
hvis du vil have mere af mig
må du selv skrive det det begynder
med ordet og ender med eller
uden punktum et sted i det blå
gasflamme i begge ender af lys

der kan du selv se sproget
forstår at misforstå sig selv
det er i fejlene vi kender hinanden
det er fordi jeg er skæv jeg er nogen
kun Gud er lige gider du lige
og kun ingen er fuldkommen gider du

Skriv et svar

