Den store dag

Jeg husker godt din fødselsdag
Jeg husker ikke dig
Jeg satte jo et lille flag
for at påminde mig

En dato er så vigtig som
en gammel tradition
Hvor var det dejligt at i kom
og glemte min person

Vi fejrer hver en lejlighed
med mad og druk med mere
og det er just det dejlige ved
én mere at ignorere

Og alting dør i tomme ord  
og drukne ritualer
omkring det store kolde bord
med aftaler om taler

Du får jo aldrig et minut
til at leve selve livet
for du får travlt til det er slut
med kalenderen og arkivet

Og når din livskunst bliver mæt
står tiden dér tilbage
Og har malet dig et livsportræt
Med lutter helligdage

Skriv et svar

