Livet er en superstreng

Livet er en superstreng
udspændt mellem fødsel og død
Enten slås en tone ren
der er rigtig rund og blød
Eller der spilles hårdt og fallit
Tusind hits og et par hundred slagere
om retten til at behandle dig skidt
og om hvordan det gør dig svagere

Livet er en varmluftluftballon
i et svæv mellem himmel og jord
Og du er så fuld af varm luft og gas
at du kan meget mere end du tror
Enten så tør du hvad ingen tør
og hvad hvem som helst ville ha gjort
Eller du gør som de fleste gør
fylder verden med ambitiøst lort

Jeg er i tvivl, skal jeg sælge mig selv
eller købe mig selv eller hvad
Nu gør jeg godt og nu har jeg held
Nu gør jeg nogen lidt glad
Nu gør jeg lort i de brændende nælder
og sætter mig selv som pynt
Og nu går jeg ned uden rimelig tæller
endnu før jeg engang får begyndt

Skriv et svar

