Dum

Nu vil jeg være dum
og kun like den smule jeg forstår
Nu vil jeg læse lort
og se hvordan snakken går

Nu vil jeg følge med
i hvad tiden fortæller evigheden
Nu vil jeg tage del
i sprogets rumsteren i skeden

Nu vil jeg civilisere
den sidste rest af det ukendte
Nu vil jeg mobbe virkeligheden
er I ikke spændte?

Endnu en dissektion
skiller vande og meninger
Endnu en samling tricks
gør tanker til forsteninger

Se, nu tager jeg fat
om det ømmeste inderste øde
Intet skal udelades
i kataloget over de døde

Se, dette er bare ord
grebet ud af det tomme intet
Jeg ved ikke om sandhed er falsk
eller om den bare er fintet

Jeg ved kun at jeg lytter som altid
til det rene ingenting
Og når tanken går ud af en cirkel
står der en kvante på spring

Skriv et svar

