Kulter og Normur

Kulter og Normur

Sans for detaljen
gør bonden rig
sans for det store
slipper tanken fri

Fanget af normer
som bunder i smag
danser du former
uden velbehag

Kejserens smag
profetens liderlighed
skal ikke i dag
på din pande pumpe sved

De var jo trods alt
bare folk der råbte højt
og hvad folk får fortalt
passer jo ikke en døjt

Jeg mødte en mand
som troede han var profet
men jeg tænkte sådan:
det er jo set

Allerede inden Adam
og Eva blev skilt
Snoed slangen sig jo rundt
og snakked glat og mildt

Og hvem som helst
kan sige hvad som helst
hvornår som helst:
Jeg er en hellig mand
jeg taler sandt
og jeg vandt!

Men jeg vil skide på
hvad du og dine lemminger har hørt
for mig er næsten alt menneskeligt
skrøbeligt og skørt
og du skal ikke komme her og tro
du har patent på verden
der er andre end dig
der render rundt og tror de er den

Pis mig lige ned ad nakken
eller giv mig en øl
sut min slikkepind
og opfør dig
som ethvert andet føl

Ok, måske det går for vidt,
men det gør det jo så tit,
så du kan bare nøjes med
at passe dit, jeg passer mit

Og får du så brug for noget
så er det bare ud med sproget
For jeg elsker at tro
at jeg kan gøre verden go’

Jeg kommer over med det samme
men jeg bliver ikke længe
Nogen har jo tændt min flamme
sjælen kender ingen stænge

Skriv et svar

