Normalt Rigtig Dum

Normalt Rigtig Dum

Jeg er normalt rigtig dum at høre på

Selvom jeg siger noget klogt
lyder jeg rigtig dum

Men nogle gange er jeg
virkelig dum at høre på

Men faktisk er jeg ikke dum

Og når sådan en som mig
der i virkeligheden ikke er ret dum
kan lyde så eklatant åndssvag
så er det ikke mærkeligt
at andre mennesker
der nogle gange er dummere
kan lyde virkelig dumme

Men nu er jeg blevet klogere
og jeg vil ikke længere
tro på alt hvad jeg hører

Jeg ved jo at det der lyder
virkelig og rigtig dumt
i virkeligheden bare er et filter

Og inde bag filteret sidder
en dims ingen kan forstå
men som faktisk kan forstå
alt det den har brug for at fatte

Det jeg hører er bare en bivirkning
af en nærmest tilfældig sprogbrug
der ikke kan udtrykke meget mere
end sprogets egne indbyggede begrænsninger

Dels tænker vi tusind tanker
for hver gang vi udtrykker en

Dels tænker vi tusind tanker
om det meste af det vi hører

Og dels kender vi ikke verden
og jo mere vi ved des mindre forstår vi
thi des mere gådefulde er svarene
på vores spørgsmål fra sprogets verden

Vi må spørge med hjertet
uden ord
for at få de svar
hjertet skal bruge

Så kan vi spørge med sproget
for at få de svar sproget skal bruge

Det kører sit eget trip
rundt i hovederne på folk
og jeg tror endda der er nogle
der trækker i nogle tråde
udgiver nogle tryksager
presser nogle ord
og fyrer dem af som ammunition

Men lad dem bare
når elastikken brister
får det det hele
lige i hovedet igen

Skriv et svar

