Verden er et digt

 

 

 

Verden er et digt

 

 

 

Den der ser verden

ser ikke sig selv gennem andre

og ikke andre igennem sig selv

 

Hvor er det digt

der kan udfri verden

den poesi der kan møde min længsel

 

Jeg lever i ord

sprog og meninger

mening og betydning

 

Hvor er den bevidsthed

der kan se mig som jeg er

og forstå at jeg er i orden

 

Den er såmænd overalt

men mindst af alt er den

hvor jeg søger den

 

Jeg søger opmærksomhed

hos mennesker

men mennesker er ikke opmærksomme

 

De er som jeg fraværende

og at møde deres krav

er som at deltage i Franz Kafkas depression

 

Den der ser verden

ser ikke sig selv gennem andre

og ikke andre igennem sig selv

Skriv et svar

