Jeg Stiller Min Kone

 

 

Jeg Stiller Min Kone

 

 

 

Jeg stiller min kone til halv otte

og min cykel på det store blus

Så tager jeg hele verden til stationen

og derfra videre med en agurk

 

Jeg rejser til verden ende med et blink

den ligger nemlig lige bag min kommode

Der finder jeg søreme også inspirationen

som så får lov at spise resterne af dagen

 

Nu ligger jeg med kønnet i munden

midt i en myretue af magnetisk støj

Det er min fridag, og jeg får som sædvanlig

intet ud af den undtagen ambitioner

 

Mine venner har jeg som sig hør og bør

indstillet til en nobelpris i at sparke liv i mig

og når de kommer og henter mine møbler

vil jeg begynde på at elske med dig

 

Jeg er en sanger uden støj og stompus

min stolthed har jeg fodret svinene med

Min ære har også fået hvad den fortjente

men hunden syntes ikke den var værd at skide på

 

Mit omdømme tørrer jeg røv og pik i

Mit renomme er fransk toiletpapir

Min status er – bortset fra at jeg er ligeglad –

en krog jeg hænger kedsomheden på

 

Min stilling er et komma i en afbrændt bog

Mit ego næsten kun et monument

Og når det også endelig forsvinder

Så vil det fandeme ærligt være fortjent

Skriv et svar

