Korthuset

 

.

o

.

 

v

.

o

.

.

.

.

.

Korthuset

 

Når friheden drukner i forbrug

og lysten spændes fast

i flokmentalitetens skruestik

Så tag dog fat i den stik og skru

Du er ved at blive fanget

i forbrugets politik

 

Historien om charmen

ved den store by

hvor man giver den hele armen

bliver gentaget på ny

 

Men den virker ikke længere

Friheden er blevet strengere

Alting koster mere end det egentlig er værd

Fordi nogen hele tiden skal blive milliardær

 

Og hvis du ikke er med

er du imod

udenfor et andet sted

og ikke på talefod

 

Vist er der plads til anderledes

bare ikke lige her

Her skal der stræbes og svedes

til man kender sit værd

 

Føj for pokker for et menneskesyn

Det er sgu lige lukt til cirkusrevyen

Men det er blevet helt normalt at styre det

ved at tale om mennesker som en byrde

 

Og der er tabere og vindere

i dette postmoderne eventyr

Så må der også være absolutte værdier

Ellers er det hele bare noget de siger

 

Jeg tror sgu heller ikke på deres tirader

Jeg har for længst gennemskuet deres parader

Enhver kan sige sig selv

at når man sidder i held

vil man da altid tro man har ”særlige gaver”

 

Jeg er nået dertil, hvor jeg vil skide

på facadernes fede, fade farce

Jeg går den vej jeg vil

og gør hvad jeg synes der skal til

og så må korthuset selv om at brase

Skriv et svar

