Liv og Død

 

 

Liv og død

 

 

 

Jeg har dig bare lige nu

om så i drømme

så drømmer jeg dem nu

jeg ser dig klart

skønt du er et andet sted

håber du har det rart

håber du har fred

 

Jeg har den smule

jeg kan mærke lige nu

og mine sanser snyder mig

og til min gru

har jeg netop indset

at verden er itu

Nu er det sket

 

Alting vender op og ned

krig er fred og ensomhed

hjerterne der gav mig mening

øjnene der så forening

Uden dem er livet gråt

flot og råt og koldt og småt

 

Døden giver livet frygt

fatter vi den ikke

gror vi bedst hvor der er trygt

lader vi livet ligge

magter vi hvad ingen klarer

så langt livet varer

 

Netop ikke mig endnu

netop stadig en anden

ingen kunne så nemt som du

drive mig fra forstanden

hvem i alverden skal jeg nu

give skylden for den anden

Skriv et svar

