Forbrugersvin

.
.

 

Forbrugersvin

 

 

Selvmedicinerende sataner

snyder signalindustrien

for indflydelse på jeres vaner

mens alkoholen flyder ind

 

Autonome antimonotone

småforbruger, og storforstyrrer

det hellige kredsløb af penge

mellem de virksomheder jeg bestyrer

 

Kun forbrug sku være lovligt

fri leg skyr og undergraver

penge, gratis er du tovlig

hvad så med den gamle traver:

 

Det ska ku betale sig at arbejde

og derfor skal lønnen altid ned

Andres rolle kan man altid bebrejde

mens man selv forsørger sig fed

 

Så kommer de der satans ligeglade

og køber næsten ingenting af mig

Hvad fanden de sku købe sig flade

i stedet leger de en gratis leg

 

Snart holder de vel også op at drikke

så falder aktierne og jeg blir flad

I klar jer selv for meget – det må i ikke

må hellere fylde jer med fremmedhad

 

Må godt fortælle jer alt det I mangler:

køb jeres eget udtryk – af mig!

Når Mor har travlt så får I mine rangler

og hendes fravær bliver min levevej

 

Og mangler Far har i teknologien

som også sorterer under mig

Jeg styrer alt i tekno-utopien

jeres egne evner irriterer mig

 

Alt det i kan selv hæmmer jo forbruget

Og tvinger mig at drikke billig vin

Mit firma reklamerer jer til truget

i åndsvage, små forbrugersvin

Skriv et svar

