Hvorfor  er det ikke mig

Der har problemer med om brødet er frisk
Hvorfor  er det ikke mig
der er en dødfødt yemenitisk kvinde
der er mor til to homoseksuelle
seksualmordere med grøn stær

Eller et levendefødt torturoffer
der sidder og græder sin hjerne væk
i et mønster der kunne brændes bort
hvis der var en Gud der ville fjerne noget
hvis ikke det var en del af livet

Hvorfor er det ikke mig
der er en husmor i Ballerup
der mistænker sin flotte mand
for at have affærer med mange andre
fordi jeg er gravid i ottende måned
og hans mor forlangte særeje

Eller en liderlig blondine der kan få enhver
men som typisk nok er for neurotisk
til at have glæde af denne overflod
af romantisk fixerede idioter
med alskens ambitioner og karrierer

Er det fordi jeg er ligegyldig
i den sammenhæng eller for meget
at jeg sådan skal holdes udenfor
elendigheden og bag kulisserne
har i fuldstændig glemt
at ignorere mig
eller i det mindste misforstå
mig på en måde

Skriv et svar

