Blot Et Øjebliks Plot Kommer Flot

.

.

 .

Blot Et Øjebliks Plot Kommer Flot

 

Hvordan tale om meningen

når evigheden banker den på

og hvordan tale om verden

hvis man tror nogen kan forstå

 

Jeg ved jo kun at den smule

vi ved skal bruges fuldt ud

og jeg ved at den hede hule

verden tilsammen er Gud


Og jeg ved at et menneske spildt

overset, negligeret af andre

for evigt forgæves og vildt

mellem sure vrangbilleder må vandre


Jeg ved at et barn kunne frelses

fra ligegyldighedens lov

og i livet for evigt forelskes

hvis man gav det den tid det tog


Og jeg ved at hvert øjeblik rummer

en chance for noget så godt

blot frygten for livet forstummer

blot et øjebliks plot kommer flot

Skriv et svar

