Zambia

Jeg så dig knap nok
havde travlt med at tænke
selvom jeg kun så dig

Musikken spillede mig
ind i en rolle
og jeg så kun den oplyste vej

Mine øjne fulgte
sporet af min tanke
som jeg sad
inden i og fulgte med

Du tog min hånd og sagde
du skal ikke være bange
det var det eneste jeg var

Verden er
det eneste jeg kender
og jeg kender ikke verden

Piger er
siger mine venner
det eneste der minder om smerten

Jeg er så langt væk
så dybt begravet i byen
så civiliseret
at jeg kramper hvis jeg mangler pyen
ja min pyjamas for helvede
og tre stykker med æg, steg og sild
og hvis ikke jeg får det
hver forbandet fredag
bli’r jeg vild!!

En moden kvinde
et sted i Zambia
går femten kilometer
dagligt efter vand

Jeg sidder herinde
helt forkrampet, ja
min identitet er
omtrent lige så ørkensand

Hvor er vi langt fra
at kende værkeligheden
en verden i vorden
– for nu at være ude med beskeden

Den løgn jeg lever med i nuet
er en evighed om at brænde ud

 

 

 

Zambia

 

 

 

 

 

 

Jeg så dig knap nok

havde travlt med at tænke

selvom jeg kun så dig

 

Musikken spillede mig

ind i en rolle

og jeg så kun den oplyste vej

 

Mine øjne fulgte

sporet af min tanke

som jeg sad

inden i og fugte med

 

Du tog min hånd og sagde

du skal ikke være bange

det var det eneste jeg var

 

Verden er

det eneste jeg kender

og jeg kender ikke verden

 

Piger er

siger mine venner

det eneste der minder om smerten

 

Jeg er så langt væk

så dybt begravet i byen

så civiliseret

at jeg kramper hvis jeg mangler pyen

ja min pyjamas for helvede

og tre stykker med æg, steg og sild

og hvis ikke jeg får det

hver forbandet fredag

bli’r jeg vild!!

 

En moden kvinde

et sted i Zambia

går femten kilometer

dagligt efter vand

 

Jeg sidder herinde

helt forkrampet, ja

min identitet er

omtrent lige så ørkensand

 

Hvor er vi langt fra

at kende værkeligheden

en verden i vorden

– for nu at være ude med beskeden

Den løgn jeg lever med i nuet

er en evighed om at brænde ud

Skriv et svar

