Den hjemløse lever endnu

o

o

– o –

.

Den hjemløse lever endnu

.

Jeg troede han var død

Det er skide koldt

Jeg havde ikke holdt

.

Han må være blød i sin bold

Men hård i sin knold

Hvis jeg hjælper ham ud

bare nogle få dage

mister jeg et tilskud

jeg aldrig får tilbage

.

For jeg ligger i klassen lige over

her ligger jeg hver nat trygt og sover

imens han formodentlig fortsat fryser

det lyder sådan hver gang han nyser

.

Han må sove hos de rige

men de synes nok han er grim

og jeg må jo nok ellers sige

de har plads i deres hjem

.

Men de har meget at miste

hvis han løber med sølvtøjet

PH-lampen og en kiste

de har købt på strøget

.

Og pc’en og tv’et og et billede af ti

små kinesere den ene hedder nok Chang Li

og på billedet står han med et stykke papir

og så er det lige meget hvad du end siger

.

o

– o –

Skriv et svar

