Forbandet og Frelst

Forbandet og Frelst

 

Selv hvis jeg har ret

forstår jeg ingenting

har jeg misforstået noget

er jeg borte fra dig

 

Vi er verdener fra hinanden

hvilken ret har jeg til dig

hvilken adgang til dit liv

kan jeg mon drømme evigt om

 

Ser jeg verden som den er

og ser du illusioner

er jeg fortabt alligevel

hvis jeg holder fast ved mit

 

Overfor dig

 

Overfor dig

er jeg

allerhøjest den mindste idiot

den du stoler mere på end de andre

fordi du ikke ved mere end du tror

og fordi du ikke ser mere end du må

 

Og sådan er jeg også

Men jeg er ved at knække koden
♫ – på ny -♫

 

Og skulle der komme en kontrolfreak forbi

så er jeg lidt forberedt fordi

 

Det er sgu så enkelt når man først ser det klart

Det er slet ingen gåde, det er åbenbart

kun hvis du holder fast i bestemte idéer

skal du altså have virkeligheden ind med skeer

 

Overfor dig

er jeg

altid på Herrens mark

 

Men overfor verden er jeg

kraftedeme hvem som helst

forbandet og frelst

fordømt og døende

i en verden af forskruede interesser

reklamefinesser

og magtmisbrug fire og tyve karat

 

  • En verden hvor man ansætter tredjepart

  • en verden hvor man træder tilbage fra start

  • en verden hvor de dummeste svin har det rart’

  • ikke at de ikke fortjener det er klart

  • men mere at det er et kæmpe spild af muligheder
    at styre alting ud fra efterspørgsel og rentabilitet
    på den måde er man jo bagefter det der allerede er sket

De siger det handler om kreativitet

– de siger kreativitet styres af det,
de selv har set
med kontrolfreak-øjne

og begær efter magt
ser jo alting ud
som om det viste dig foragt

 

Så meget forstår jeg

dog forstår jeg ikke dig

en klog klovn sagde

hvis du er ok, er jeg ok

 

Og det virker♫

 

Det fungerer i praksis.

 

Det er derfor, fordomme

er så vigtige for diktaturer…

Skriv et svar

