På en eller anden måde ligeglad

Blot ved at trække vejret
kan jeg fortsætte eksistensen
først om mange lange minutter
skal jeg tænke på at drikke vand
og endnu senere spise

På rigtig langt sigt
skal jeg tænke på at skaffe
mig adgang til føde
som der heldigvis er rigeligt
af her på planeten

Når ikke de store tager det hele
når nu der er nok til at alle kan dele

På helt uoverskueligt langt sigt
skal jeg dø. Og endnu længere
ude i fremtiden styrter universet
sammen til den tid er jeg nok
på en eller anden måde ligeglad

Skriv et svar

