Dødens latter

Dødens Latter

Mine minutter er fulde af latter
nu da jeg ved at jeg intet fatter
nu da en løgn er så let at afsløre
så let som at skelne skråsikre fra skøre

Dog er jeg sikker på ét i mig selv:
Jeg ender så tom som det store hvælv
med intet at tabe og alt at erkende.
Hvor findes en bedre måde at ende?

Og da er vi lige, alle som én
– lige førend vi bliver til sten.
Da er det store spørgsmål vort
– da er intet spørgsmål for stort.

PS: Nej, jeg er ej ved at dø
men vist efter kulde og sne kommer tø
og det har jeg vidst, lige så længe jeg turde
og måske endda længere end jeg burde.

Tags: , ,

Skriv et svar

