God poetik, dårlig musik, suk!

Hvor jeg dog lider, når disc-jackers/joggies forelsker sig i en god tekst med ulidelig musik til.

Gid fanden ville fatte, at maskiner ikke har rytmesans, at strygergrupper ikke kan synkroniseres til en stemning uden måneders forberedelse, og at musik er et kropsligt
udtryk for tanker, der ikke følger logikkens umiddelbare, énsporede veje. (De tager nemlig logikkens middelbare (med intellektet fattelige), sporløse uveje. Ikke følger, tager. Når man indenfor rammer foretager ændringer, som har virkning i lokalmiljøet, er det et udtryk for dette lokalmiljøs muligheder og potentiale, uanset, hvor lille dette lokalmiljø er. Amøben er ligeglad med universets størrelse og endeligt. Musikeren er ligeledes fokuseret på musikens begivenhed.)

Men der findes gode tekster, som aldrig kommer ud, hvis ikke de hitter som sange.
Og film, der aldrig havde fungeret uden musik, og hist op og kom her ned.

Bare de ville læse teksten op, og så spille noget andet.
Bare jeg kunne huske den rædsel, jeg hørte idag.
Men heldigvis hører jeg musik nu, så chancen for at komme i tanker om den er små, og lorten er lykkeligt endt i faldstammen, og senere…

I vore fætre, rotternes hjem.
Musikbranchen?
Undskyld, jeg slumrede vist lidt under min skriblen.

Chopin er et geni.
Jobim er et geni.
Keep It Simple, Stupid!
KISS.
Less is more.
And more and more…

Tags: , ,

Skriv et svar

