KS: Det er os, vi får fortalt

.

.

De siger, det er umuligt at forsvinde

men i min tanke bliver jeg væk

Der er åbent hele vejen rundt herinde

og jeg er så pokkers kæk

.

Jeg har danset vals med angsten

Jeg har ventet på en sild

(!)

Og da jeg endelig fik fangsten

da fór vi begge to vild

.

Jeg har følt mit hjertes banken

som et produkt af en harmonisk idé

Og jeg indså at tanken

styrer alt hvad jeg kan se

.

Så jeg er gået, ses du gamle

der er vist mere lige – udenfor

Du finder mig nok ved at famle

efter samvittigheden, nå!

.

Samvittigheden er en skrøne

som får alverden til at undres og le

Indtil de ser med egne øjne

alt det, ”Alverden! Ikke se!”:

.

Indersiden af bananen

det gustne overlæg – overalt

Og enigheden uden anen

at det er os, vi får fortalt

.


En kommentar to “KS: Det er os, vi får fortalt”

  1. knudsandbaek Says:

    And so, we’re told…

Skriv et svar

