KS: Atten år igen

Jeg er atter beruset
jeg er atten år igen
og jeg genfortæller suset
for min aldersstegne zen:

“Her er alt hvad du har manglet
du er klar, men tom som tro,
fuld af lort som ikke stemmer
med den sandhed, som er to

Du har fundet fred i sindet
som et skib der gik på grund
og nu lever du på mindet
om en kærlighed så rund

Men du fik jo ikke noget
af det land du ville se
du fik bare kløjs i sproget
og en tissemand i ble!”

Men jeg har dog noget andet
ganske anderledes frit:
når jeg ta´r min sjæl i sindet
åbner ånden sit snit

Og jeg trænger ind i sprækken
mellem virkelighed og tro
og jeg kommer i konklusioner
som har få sekunders ro

Derfor lever jeg videre
med et håb om værdig kamp
come on baby, det er på tide at
ryge noget tænke-hamp!

(Men hun elsker traditioner
viderefører gen og gak
og jeg kommer i millioner
bukker pænt og siger tak)

Skriv et svar

