KS: Stjerne eller sol?

Han vil gerne være stjerne.
Han får det råd, at der skal
hårdt arbejde til: Det, du ser
på scenen, er slutresultatet.

Jeg vil gerne skrive en sang.
Jeg sætter mig med papir og
blyant og efter nogle minutter
har jeg skrevet den sang, jeg
gerne ville. Jeg føler mig rund,
tilfreds og glad som en sol.

Kunst skal skrives ud fra et overjordisk overskud,
ikke ud fra ønsket om at være noget andet.
Musik er måske meget stimulerende for hjernen,
men hvis du vil arbejde med dig selv, bør du
nok koncentrere dig om det, og så lade
musikken vente, til du er klar.

Brug den eventuelt som hjernegymnastik.
Men husk: vil man ændre sig selv,
skal der arbejdes hårdt.

Vil man skrive en sang, skal man
glemme alt om arbejde, og lade
talentet tale direkte, uden smålig
perfektionisme, ambition eller skam.

Skriv et svar

