KS: Den strittende, blå paraply

Hvad gør det, at jeg elsker dig?

Hvad skal du med det?

 

Du færdes så fjernt fra mig

at du slet ikke kan se.

 

De både, jeg sætter i søen for dig

ser du som vissent løv.

 

Og hver gang jeg rører min strengeleg

er du så dum og døv.

 

Jeg spændte en spændende hane for kanen

og pisked derudad i fygende sne

alt for at få hele dig på bananen

kun for at indse, det aldrig kan ske.

 

Nu går jeg i regnen

med strittende, blå paraply.

 

Og ingen i verden

kan folde den ud på ny.

 

 

Skriv et svar

