KS: Lad os mødes som fremmede

 

 

 

Lad os mødes som fremmede

 

 

Lad os mødes som fremmede

uden vanens magt

jo længere vi har kendt hinanden

des mere har vi sagt

 

som har stukket kursen af

for hvem vi ved, hinanden er,

mens vi overfor andre

er nogle andre, hver især.

 

Lad os vise hinanden

ydmyg, nysgerrig respekt,

som hvis det var første gang

og uden fortidens vægt

 

og lad os så, langsomt men sikkert

tage tøjet af hinanden

tage livet af hinanden

gøre plads for nye tider

og så videre og så videre

 

før vi vender hjem og ser

det hele spejle sig i fortid

som er blevet mere værd

fordi den blander sig med nutid.

 

Lad os huske vi har magt:

vi er dem, som vi har sagt.

Det er soleklart for længst

vi er dem, som vi har tænkt.

3 kommentarer to “KS: Lad os mødes som fremmede”

  1. knudsandbaek Says:

    Vi er røven af Karl Gustav
    Men vi ånder stadig tungt
    vi vil gerne sove hos dig
    men vi synes du er for ungt :mrgreen:

  2. knudsandbaek Says:

    Skal vi høre på det pladder
    som vi selv engang gik på
    vend den om en gang til sladder
    og jeg tror du vil forstå:

    Vi kan ik’ forstå hinanden
    vi kan ik’ forstå os selv,
    men vi kan da bruge forstanden
    med en smule blandet held.

    Vi kan lære os at vente,
    der er altid nyt på vej
    og det du har at fortælle
    er jo altid nyt for mig.

    Og hvis det sku’ være det samme,
    og jeg hører det igen,
    og jeg ik’ gør dig opmærksom
    er jeg nok en søvnig ven.

    Og når hele verden sover
    er der noget udenfor
    som slet ikke vil gå over
    og det kommer uden ord.

  3. knudsandbaek Says:

    Jeg vil skide på Karl Gustav
    Jeg vil defækere svært
    på den hellig bibels bogstav
    og de remser, jeg hart lært

    Livet er for stort til formler
    og for lille til et ord
    når det rådner op i normer
    og kun søger hjem til mor.

    Jeg vil ånde udenfor tiden
    jeg vil vide, jeg er mig
    jeg vil hente al den viden
    som er fællesskabets leg,

    jeg vil ikke tænke mig
    jeg vil tænke leg, leg, leg,
    det er lyst der driver alting
    som det driver det med mig,

    Og hvis tvangs-positivister
    ordner alt med kontrol
    vil jeg vide der er mere
    udenfor deres tanke-told.

Skriv et svar

