KS: Spiritus sanctus

 

 

Spiritus sanctus

 

 

Når jeg er drikker mig fuld,

husker jeg at Gud elsker mig

men bliver så tørstig som ind i helvede.

 

Jeg må bedøve mit tilpassede sind

for at finde den indre harmoni med altet

– i hvert fald periodisk,

så jeg ikke glemmer, hvad der er

godt her i livet.

 

Der findes måder, hvorpå

man kan arbejde med tingene,

så man kan lære at høre

sin indre kammertone.

 

Den er ikke den samme for alle mennesker,

så hvis ikke vi lærer at acceptere det faktum,

at vi alle spiller falsk,

kun sjældent rent sammen,

har vi alle noget at lære,

lige indtil det stemmer.

 

Vi kan ikke fjerne en stemme,

fordi den ikke stemmer med vor egen.

Det er som at fjerne vor egen.

Fordi den ikke stemmer med deres.

 

Resultatet er det samme,

og før eller senere vil den anden stemme komme igen,

fordi den stadig ikke er blevet venligt stemt.

 

Ja, der findes metoder.

Men de er alle udviklet af

den samme dishamoni, som de skulle

afvikle…

 

Så jeg tyr

– forsigtigt efterhånden –

til naturens egne midler

til afkobling.

 

Ud fra en fast overbevisning om,

at alle mennesker søger alt det gode her i livet,

og derfor må være gode,

men blot oftes uden den viden

og indsigt, de skal bruge til at opnå det gode med.

 

Ud fra denne overbevisning er der

noget godt gemt i alle mennesker,

og end ikke religionens altødelæggende historie

– og historier, moraler og vrangforestillinger –

har kunne ødelægge dette.

 

Når et barn fødes, er det af natur godt, venligt

og harmonisk.

 

Rettelse: når et barn påbegyndes, er det

af natur godt, venligt og harmonisk.

 

Der er jo intet ondt i naturen!
Alt det onde i meneskenes kultur

er som giftstoffer i myoser,

dvs. de knuder, massører masserer væk,

som er spændte muskelfibre, der holder

på giften, idet de spænder så meget,

at de næsten blokerer blodcirkulationen

 

Don’t look for love,

cause love will look out for you.

 

Well, I bought it

all bottled up,

the spririt of God

is in every one.

 

And we were taught

that it wasn’t.

So we drink that culture away.

It’s that simple.

Just like sex.

Skriv et svar

