KS: Alexander den store var en narrøv.

 

Alexander den store var en narrøv.

Og det samme gælder alle hans åndssvage kolleger.

Det er sjovt, når man taler om skiderikker:

så handler altid om deres størrelse.

Aldrig om kvaliteten af deres gerninger.

 

Stort set var de alle sammen bare super-egoister,

som røvede, plyndrede, dræbte og intrigerede sig vej

til magten, brugte den til at fortsætte med at vokse i magt,

som kræftknuder, der spredte sig over hele kloden,

og ligeledes spredte død og ødelæggelse overalt.

 

Røvhuller. Og jeg synes vi skal kalde ham

Alexander den lille: Han var ikke stor nok

til at opføre sig ordentligt. Eller hvad med

Alexander den umodne,

Alexander den ubehøvlede,

Alexander den uhøflige,

Alexander den yderst ubehagelige,

Alexander den dødsens farlige,

Alexander den voldtagende,

Alexander den enormt kedelige at høre om i historietimerne,

fordi han kun tænkte på at erobre, eller

Alexander den store idiot?

9 kommentarer to “KS: Alexander den store var en narrøv.”

  1. Bjorgit Says:

    ÆHH??Hvad er det for en gammel fejde du har med Alexander den store??? Jeg har bare set filmen om ham, og den er faktisk god.
    Og så kan jeg godt lide, at han kaldte Aloe Vera for “udødelighedens plante” fordi jeg elsker den plantes gavnlige egenskaber.

    Han havde en strid mor, ham Alexander, der bildte omverden ind, at han var en gudesøn, det gør det så heller ikke nemmere.:-)

    Håber du kommer overens med din gamle modstander.

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Makedonerne indvandrede i 6 – 700 tallet.
    Men de har hevet Alex op af historiens tryllehat,
    og jeg synes ikke, han var makedoner,
    eller stor for den sags skyld.

    Det er naturligvis ikke lille Al,
    jeg har noget imod.

    Det er den dér dyrkelse af ham og hans type,
    jeg ikke bryder mig om.
    Jeg synes, deres projekt er uendelig kedeligt.

  3. belladotte Says:

    Alexander !!!! er det ham den store du her skriver om ????

    Han var da en helt 🙂 og man skal ikke tror på at man læser eller folk fortæller og vi ved jo ikke helt ,hvem han var 🙂 og desuden er det tarveligt at skrive om ham ,når han ikke kan forsvare sig !

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Andre har skrevet meget mere om ham. Både her og der.
    Det er bare almindelig mytomani 😉

  5. Tuna Says:

    Det er da ham fra latintimerne, som var dødsyge syntes jeg dengang, at jeg så senere har kunnet bruge sproget til noget fornuftigt, er en anden side af den sag 😉
    #1 Bjorgit jeg har også set den lange film, den var forøvrigt go’, men mon ikke der er puttet en masse fiktion ind i den ca. 3 timer lange film? 😉

  6. Tuna Says:

    Nåh ja, så var der Hannibal på elefanterne fra de latintimer også 😀

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg har lært lidt latin gennem engelsk og lidt fransk.
    Det er ganske glimrende, hvis man slår ordene op af og til 🙂

  8. Tuna Says:

    Knud, det er nemlig rigtig, mange ord hælder sig nemlig op af disse sprog, f.eks. da jeg fik fransk, så var det lidt nemmere, da latin og fransk hører til den romanske sproggruppe, og der er en masse ord på engelsk som ligner det franske, men bare med en anden udtalelse 😀

  9. Tuna Says:

    For lige at glemme din narrøv for en stund, så vil jeg lige give dig den her, det er virkelig folk, som kan lege med ordene, akkurat som du har fået den gave
    😀 http://www.youtube.com/watch?v=BJWv3Xw5QrY

Skriv et svar

