KS: Al min indsigt /Hvor barokt

 

Al min indsigt

Hvor barokt

 

 

Al min indsigt

forsvinder i nuets

flammer,

fordi jeg vælger at tro,

at den er min egen.

 

Den kommer og går

afhængigt af andre,

og i stedet kan jeg ty til klogskab

– kan næsten ikke lade være –

og skabe min egen visdom, min verden.

 

Det bringer mig bort fra det fællesskab

som gav mig visdommens kravlegård.

 

Kærlighed er netop så uforståelig

og sand.

 

 

Hvor

         barokt

 

Kærligheden er på samme tid

og helt uden modsætning

forklaret uden forklaring

og værende uden beskrivelse.

 

Det, de prøver at sælge dig

er beskrivelsen.

 

Hvor barokt.

11 kommentarer to “KS: Al min indsigt /Hvor barokt”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    De er nødt til at sælge sand i Sahara.
    De kan ikke konkurrere på prisen.
    Den er fastlagt af Cirkus Omnibus.

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    De er nødt til at sælge tørst som historie
    men tusinder dør af den hver dag.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Denne nød er menneskeskabt,
    men de giver naturen skylden.
    – De kalder det naturens orden.
    – ligesom de gjorde i “slaveriets blomstingstid”.

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Mor er varm
    far er fjern
    jeg har en varm drøm om en fjern verden.

  5. Hovsa Says:

    Beskrivelsen af det beskrivende er en ret godt beskrevet.. Barokt er det ikke en farverigt beskrivelse af det musikalske…

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Røv er et oldnordisk ord for en åbning
    af en hvilken som helst art, form ellers størrelse
    – naturligvis med undtagelse af mit hoved.

  7. Hovsa Says:

    Drømmen bristede da ballonen sprang og far han sang.. Mor… du har glemt at stoppe strømperne 😉

  8. Hovsa Says:

    #6
    Næh…dette fenomen er da det, vi kalder hovedepine ik’

  9. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hovsa, af en eller anden grund
    holder jeg dejlig meget af dig
    her iédenne cyber-space-verden af kommunikation
    på det sproglige plan, som vore idéer kan håndtere
    – aller omvendtsk 😉
    – på det ideelle plan, som vort sprog kan håndtere,
    drive os videre frem i,
    og sluttelig tilintetgøre og lade genopstå.

    Fuglen Rok er sproget og idéerne,
    som varetager den cykliske side af verden.
    (Hvad jeg skriver nu er naturligviss noget sludder)
    mens den evige, principielle side af verden
    sjovt nok både er matematikken og kærligheden.

    Problemet er vel,
    at videnskaben – den menneskelige ide-verden –
    er uden Gud, og derfor bliver afskåret fra kærligheden og så fra begejstringen.

    Den “objektive” forsker er jo konstant i det dilemma,
    at hans egen verden er virkelighedens kikkert.
    Alene bestæbelsen på at holde sig objektiv styrker den idé,
    at der findes en objektiv virkelighed.

    Tænk på at kvantefysikkens gåder ikke bare er i atomer og galaxer,
    men også i vore hjerner.

    Vi er det, vi forestiller os..

    Kun kærligheden kan skifte kulissen, belysningen og tidsenheden :mrgreen:

  10. Hovsa Says:

    Kærligheden bliver svækket af det vi tror vi ser.. høre.. føler…. men kun hvis vi lader det ske… vil alt det andet sejre… troen inde i os selv er den der bringer alt vidre…. den der ikke tror forsvinde..visner… Og Knud det er gensidigt… space er verdenen i ord til, at beskrive det vi sådan går og tænker … og bare vi husker på at der er en hjerne bag, hver en mand / kvinde… til netop lige at vidrebringe det skrivende… men det er så nemt at hive stikket ud fra maskinen… Den virkelige verden er i billeder… munden bruges til ord..men hjernen er den der tænker og formulere både det gode og det onde…

    Ps.. Skal vi sludder sammen 😀

  11. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Vi ku da ses på en strand eller en cafe
    eller gå en tur i en skov en dag eller noget 😉
    Jeg har vist nok aldrig mødt en jeg “kender” fra blog-verdenen.

    Jeg har lige været i Paris med bandet,
    og intet, jeg forestillede mig om paris,
    svarede til virkeligheden 😉

    I det hele taget skal man være der selv,
    om det er i Oslo, Prag eller Frydenlund Strand,
    for at have en idé om stedet.
    Og mennesker kan man sgu næsten aldrig blive klog på :mrgreen:

    Jeg kan ikke engang blive klog på mig selv 😀

Skriv et svar

