KS: EN troløs over-lever (hjertet…)

 

Jeg er en troløs

over-lever

lige nedenfor sidder

leveren.

 

Han venter,

han gemmer,

han omsætter,

mens lungerne luller ham hen

 

Ovenover mig sidder hjernen

og den bilder sig alt muligt ind

hjernen er så indbildsk,

at jeg drikker den fuld nogle gange.

 

Jeg er hjertet, og jeg overlever.

Jeg har ikke en tanke i livet.

Jeg er hengiven, men altid på tværs

eller jeg er trykt flad som et bogstav.

 

Omkring mig snurrer

vidunderlige mennesker

som jeg kun ser gennem mig selv.

Jeg elsker dem, og de elsker mig

men hjernen driver os alligevel

til at mistro hinanden

med urealistiske idéer

såsom ejendomsret.

 

Det er mit klaver,

og skønt jeg ikke kan spille,

så kan jeg dog hindre andre.

 

Selvom jeg ikke elsker

kan jeg dog forstyrre andres kærlighed,

 

Selvom jeg ikke kan lege,

kan jeg dog

forstyrre andres leg…

 

Jeg er udenfor.

Og læg mærke til,

at hvis jeg forstyrrer for meget,

kommer jeg indenfor, helt ind i mørket.

 

Og hvis jeg ikke forstyrrer…

Skriv et svar

