KS: Hun ligger i landskabet

 

Hun ligger i landskabet

 

 

Hun ligger i landskabet, venter,

hvert sving fremkalder hendes duft

hun er usynlig for sjælen

kun kroppen ånder hendes luft

 

Hvert skridt er jeg nærmere døden

snart træder jeg ud af mig selv

så enes vi om at forintes

for eventyrs skyld, så fortæl!

 

Jeg møder hende en tidlig morgen

men for hende er det allerede aften

jeg står op igår og en time før

for at se, hvordan hun har haft det.

 

Vi mødes – et stykke væk fra os selv –

og fordeler rollerne nøje

bortset fra at ingen af os ved

om den anden fatter et øje.

 

 

Skriv et svar

