KS: Skal vi blive voksne?

 

Skal vi blive voksne?

 

Indse, at der er en mulighed,

men at den ikke er at forvente?

 

Den eneste ene eksisterer,

efter mine oplysninger.

 

Men i ‘virkeligheden’

er det kun ‘muligt’.

 

Det er en idé, om ikke andet.

 

Hvorfor elske et andet menneske?

Den, der elsker, spørger ikke, hvorfor.

 

«Så de satte sig ned

og lod som om de var fulde

i fem stive timer uden resultat.

 

Så fortsatte de tre timer til,

og pludselig brød de igennem:

de var fulde af lort.

 

Men de vidste det,

så det var ikke længere nogen forhindring.

 

Så drak de sig fulde for at at fejre det,

skrev en nøgle, og låste døren til fremtiden op

i deres eget billede.

 

Og de drak aldrig siden»

 

Forfatteren:

Sommeren tager altid København bagfra.

Folk smelter, opgiver, og lærer at tage volden, som den kommer.

Hvadenten det er drillerier bag ens ryg,

kæresten, der flygter eller barnet der dør uden synlig grund,

så er der for varmt til at tro på sit eget.

 

Så man giver efter for situationen.

Tusind gange i sekundet.

Ni hundrede af dem uden at vide det.

Smelter i diglen — og man skal jo desuden overleve.

 

Hvad jeg vil sige er,

at kærligheden ikke kender til fysisk form.

Eller tæller sine hjerteslag.

 

Hvad jeg især vil sige er:

 

Den eneste ene vil dig dit bedste

og er muligvis slet ikke et fysisk menneske.

9 kommentarer to “KS: Skal vi blive voksne?”

  1. Bo Says:

    Ensomhed sucks 😉

    Cheers B:o)

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Somme tider sparker den numse 😉

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Men kærligheden finder vej,
    om det så er igennem en teske :mrgreen:

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    The way you wear your hat
    the way you sip your tea
    the memory of all that
    no, no they can’t take that away from me

    Den elskedes særheder
    er som musik.
    Og når den elskede leger med sin særhed,
    er det selvironiens virtuositet,
    der viser sine englevinger 😉

  5. Bo Says:

    Jeg kunne have svaret med et nej til overskriften, jeg burde have svaret med et nej.

    Som voksen blir man gammel og glemmer legen med sand og jord og fantasi, dødens “smukke” fjæs er oftere nær, men helvedes vej er ikke kær.

    Se det træ der må vi op så kan vi se at der er langt ned og hjem til ❓

    Cheers B:o)

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jamen jeg mente ‘voksne’ på en anden måde:
    at nå ud over ‘småborgerlige’ idéer om
    den fede livsstil og det lykkelige, monogame ægteskab
    eller idéen om kærlighed som noget bestemt…
    -fx.

    Men det fremgår vist ikke ret tydeligt af teksten. 😀

  7. Bo Says:

    Det ved jeg sådan set intet om, forstå mig ret jeg er ikke ord ekvilibrist desværre, ville gerne kunne digte og få ord til at rime, men her mangler jeg den evne tror jeg, for jeg har aldrig forsøgt.

    At tolke digte kan også være svært, nogle er lige ud ad landevejen andre kan være med indhold man ikke lige kan se. Du har en glimrende evne til at få noget til at hænge sammen, om det så giver læseren den rigtige tolkning kan da godt indimellem være lidt svært i hver fald for denne læser moi 😉

    Cheers B:o)

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hvis du aldrig har forsøgt, hvordan kan du så vide det?
    Jeg kunne ikke, da jeg forsøgte.
    Men så forsøgte jeg igen.
    Og på et eller andet tidspunkt
    var der nogen, der fortalte mig, at jeg kunne 😉

    – Jeg ved stadig ikke om de havde ret,
    eller hvad det vil sige.

    Jeg tænker på manden, der blev spurgt:
    “kan du spille violin?”
    “Det ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet!” svarede han.

    At tolke digte burde ikke være svært.
    Så er det dårlige digte.

    Man skal læse noget, man kan forstå
    – næsten, i hvert fald.

    Hvis man kaster sig ud i tolvtone-musik,
    får man aldrig et ben til jorden.

    Man starter med “En Lille Nisse Rejste”
    og arbejder sig frem i sit eget tempo.
    Det er jo det rigtige tempo 😉

    Men jeg synes nu du skriver aldeles udmærket 🙂

  9. Bo Says:

    #8 Tak skal du ha 😉

    Cheers B:o)

Skriv et svar

