KS: den anden sjæl

 

 

 

 

 

den anden sjæl

 

 

 

indtil jeg når

den anden sjæl

har jeg intet nået

 

du er der et sted

men vi ser kun os selv

så vi ses aldrig

 

du ser dit billede af mig

jeg ser mit billede af dig

så vi ser aldrig hinanden

 

ydermere

hvis vi prøver at se hinanden

ser vi bare mere endnu mere af os selv

 

lad os prøve at se noget andet

det er alligevel det samme

som noget andet

 

at se

er en illusion

 

og denne indsigt

er indespærret i sproget

og har intet med virkeligheden at gøre

 

sproget

er sin egen

indbildning,

opdeling

og biotop

 

sproget er

den anden sjæl

 

eller

 

den andens hjælp

Skriv et svar

