KS: Smukke løg +


Jeg ved ikke, hvilken slags, porrer, zittauer, bladene havde ingen duft. Men der var hundreder i vejkanten 😉

Katreder? Nej, hundreder!
Hvor hunde lægger æg.


Her er samme billede udsat for lidt af hvert.

 

13 kommentarer to “KS: Smukke løg +”

  1. Bo Says:

    Det ligner unægteligt ramsløg, man kan bruge bladene til salater o.l. det er bedst med de friske før løgene blomstrer 😉

    Cheers B:o)

  2. jaspar Says:

    Nå var sgu lige nervøs for, at der var nogen der flashede sine løg :mrgreen:

  3. lilleQ Says:

    Nahh ramsløg vil jeg ikke kalde dem… her i “min” skov myldrer ramsløg op af jorden i foråret og dækker hele skovbunden.
    Lige nu hvor ramsløg har blomstret, er bladene ved at begynde rådne.. så skoven har en ret sødlighvidløsagtig-løget lugt nu af rådnene ramsløg…

    Ramsløg kan du se her http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/loeg_og_porrer/794.html

    og de smager godt.. fx ramsløgskryddersmør uhmm det er godt på nye kartofler

  4. Bo Says:

    #3 Du har nok ret, men blomster ligner nu blomsten fra Ramsløg synes jeg 😉

    Cheers B:o)

  5. lilleQ Says:

    #4 prøv lige det link jeg har lagt på, der er ret flotte billeder af ramsløg også i blomst.. så kan du tydeligt se forskel.

    Men hvad Knuds blomst er for en løg, ved jeg ikke ligner lidt en kløverblomst og så alligevel ikke.

  6. Bo Says:

    #4
    Jamen jeg har skam da kikket på linket, grunden til jeg anså det for at være Ramsløg finder du på mine billede fra min Bornholmertur, det udefra Hokadalen de står i højre side, jeg kastede selv lige et blik derover, de ser mere hvide ud end disse, men løgarter ligner jo hinanden, altså de vilde løg blandt vilde Kaniner 😆

    Cheers B:o)

  7. ankjer Says:

    Blomsterne for mig ligner de blomster purløgene har når de blomstrer, og det er jo ikke ligefrem bladene der har en duft, men selve stilken.
    Det var så mit tilbud. 🙂

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 + 3 Ja, Ramsløg er hvide, og lugten er så tæt som hvidløg, om ikke tættere. Men meget delikat!

    # 2 Ved du ikke, at hjernen er det frække organ i gralsfortællingen?
    “Og det er der ingen andre, der kan se!”

    # 7 Purløg er et godt bud.
    Men jeg har set marker med en dybere lilla farve, og fået at vide, at det var purløg (Horns Herred, 2002-2003)
    Jeg husker faktisk min farss køkkenhave med løg, der havde den dér blege lilla.
    Så mit gæt er zittauerløg – eller evt. porrer.

    Det, jeg hev op, havde ingen duft, men lignede en porre.
    Kanske, løget bruger den energi, der er gemt i det runde,
    så det bliver langt som en porre, når det blomstrer?

    Løg-familien har én slægt, løg-slægten,, SOM DE SKRIVER I WIKIPEDIA

  9. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    NU MED EN ÅNDSSvAG TILFØJELSE!!!

  10. Bo Says:

    Ja ja men også på mine Bornholmske billeder kan man se en Purløgsmark i fuldt flor 😆 Og så får man en Mølle med :mrgreen:

    Cheers B:o)

  11. COM Says:

    Hø, hø !!

    >;]

  12. COM Says:

    Det er en kængurunosse-samfundshjælper –
    så man ka´ LEMpe kapslen af flaskerne !!

    >;]

  13. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Com, du giver ordet lempelem en helt ny betydning!

Skriv et svar

