KS: nu da vi har kneppet

nu da vi har kneppet

jeg vil gerne tale ordentligt med dig
jeg kommer og ringer på
og vi hilser som fremmede
med den afstand, vi egentlig har
jeg mener, vi har kneppet,
men vi savner ordentlig præsentation

vi har sider af os selv,
som ikke er i spil

nu da vi har kneppet
så lad os prøve det igen
ikke for at spille roller
men for at se hvad der sker
se hvem vi er
i de roller, der kommer til at mangle
efterhånden

10 kommentarer to “KS: nu da vi har kneppet”

  1. Piraten Says:

    Den slags sker kan jo være nødvendigt når man knepper før man lærer folk at kende, og knepperiet så viser sig at være godt 😉

  2. belladotte Says:

    ja det kender jeg godt det problem , hvis det er et problem 🙂

  3. Valdemar den Ottende Says:

    Bella er det et problem? 😉

  4. belladotte Says:

    Valde jeg skrev jo også HVIS det er et problem glemte så lige et ? derefter 🙂

  5. Otz Says:

    Tag det som en god oplevelse!

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Teksten er ikke selvbiografisk – det er meget længe siden,
    at jeg var i biografen 😛

    Det var bare et åndssvagt indfald, som lå lige i øjenhøjde:
    til mit højreben 😉

    Hvorvidt det er et problem, er op til fortolkeren.

    Det antyder teksten, at det kunne blive.
    Altså, hvis man kommer tæt på hinanden
    uden at nå at flirte eller for den sags skyld
    at optræde som en gentleman – eller et røvhul,
    hvad man nu tænder på…

  7. ankjer Says:

    Jeg hører jo absolut nok til den gamle skole eller hvad man nu kan kalde det.

    Jeg ville være ude af stand til at kneppe for at kneppe. Næh! for mit vedkommende skal der mere til.

    Som jeg startede med er jeg nok forældet……

    Havde du ingen indfald til venstrebenet???? 😆

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg fik lige ét :mrgreen:

  9. Otz Says:

    At kneppe er godt! Selvom jeg hader det ord!! At elske……!

  10. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Du har ret.
    Ord skiller ting ad.
    Sex er en god måde at lære folk at kende på,
    sagde en ven engang.
    Jeg så pludselig lyset.
    Hvem har sagt, at det småborgerlige talesprog
    skulle være det bedste middel til kommunikation?

    De siger jo, at talesproget kun står for 10 % af det meddelte i en situation.

    – Men de siger det med talesprog.
    Ironisk, ikke?
    Man kan næsten høre tapetet glide ned ad væggene…

    Med vores evne til at sublimere, erstatte behov og projicere ud på verden, hvad vi føler og tænker,
    er det næsten synd, at vi ikke fatter en skid,
    fordi vore egoer fylder hele synsfeltet.

    Og med disse egenskaber burde vi kunne forestille os,
    at andre mennesker har de samme behov, som vi selv.

    Men min teori er,
    at vi bærer på oplevelsen af,
    at vore forældre gennemskuer os.
    Denne oplevelse er som brilleglas,
    der får os til at tro,
    at andre mennesker ser os, gennemskuer os
    og endda har noget på os.

    Og så tager vi tingene personligt.

    Læg mærke til, at når man ‘elsker’,
    betyder disse dynamikker ikke en skid.
    I den elskedes/elskendes trygge favn er der intet der bider.
    Ingen forældre lurer over skuldrene.

Skriv et svar

