KS: Drømmene er min svaghed

 

Og drømmene er de vinde,

der blæser min hjerne igennem

uden at jeg ved det

uden at jeg ser dem komme

som budskaber fra en sjælden vækst

 

Jeg ser dem bagfra,

imod månelyset

ser dem forsvinde, før jeg

erindrer deres duft af fortid

 

Og de rapper bort som banale gæs

i deres eget indkapslede lys

og bliver til glasperler

 

Jeg trækker vejet igen

og de er borte fra selv natten,

min hemmelige tavshed

 

De er min last

2 kommentarer to “KS: Drømmene er min svaghed”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Det længst væk skal først.

    De ting, der står i vejen, kan ikke bare stilles til side.

    Vi skal have vognen hen bag tingene.
    Vi må ikke parkere her.
    Præsidenten er på besøg,
    og ikke mindst er mit hjerte bristet
    for et hundrede og syv og tyve tusinde gang,
    fordi det bare er noget , man siger,

    og fordi min indre fusker har taget gas igen,
    af mangel på bedre halvdele af livet, viisdommen
    og de syv søndage med børn i alle aldre.

    – Som jeg er lykkeligt fri for,
    men som jeg godt ved er et puslespil i min hjernemuskel.

    Og som alligevel fører til noget mere af samme slags,
    medmindre ingenting holder op med alting 😉

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Når det kommer til stykket
    har du besejret dig selv
    og hvad rager det os andre
    som du jo ejer alligevel

    Du er spærret inde i din krop
    og kan kun forlade den gennem konversation
    med mindre du er så optaget af digselv,
    at du går og tror, der er slet ikke nogen?

    Ku du tage dig sammen
    og søge ned til grunden
    til at du har så travlt
    med at skide med munden?

Skriv et svar

