KS: Hvis tro kan flytte…

 

Hvis tro kan flytte fokus

og fokus

kan flytte mennesker

og mennesker kan flytte bjerge,

hvad er da tro?

 

Jeg taler ikke om fx. troen på et argument.

Jeg taler heller ikke om styrken i det individ, der tror på et argument.

Jeg kunne fx. tale om Hitler.

 

Jeg taler om selve begrebet tro,

tiltro til egne evner

tro på en idé,

eller troskab overfor menneskeflokken som helhed.

 

Jeg taler om selve oplevelsen.

Hvad er den?

Hvad er den i forhold til den normale oplevelse?

Hvad er den i fh. t. menneskets samlede viden om verdensaltet,

inklusive relativitetsteori, superstrengsteori, vakuumbombe-teori og accelerationen af universets udvidelse…..

Skriv et svar

