KS: Verden er et åbent skød

 

Verden er et åbent skød

 

Først når friheden indfinder sig i dit sprog

kan du i sandhed lyve for dig selv

uden at falde for fristelsen

til at tro på det du hører

 

Der gives dog ikke længere svar

kun på tiltale og da som regel uden undtagelse

 

Men det er også bare noget, du hører

eller måske du sidder og læser

ak ja, mennesker sidder for meget

og læser både for meget og for lidt

 

verden er et åbent skød

vi fødes og tager siden imod

fra dette overdrev

 

Men jeg skal huske at rive den af

en gang til

med tanke på fremtiden

Ingen kommentarer to “KS: Verden er et åbent skød”

  1. Tuna Says:

    Alt det gør jeg Knud, hvis jeg har forstået dig ret.
    Jeg er varsom med mange ting, hvis det var hensigten
    med dine skrevne ord? 😉

  2. Peter Says:

    Hm…. ikke fordi jeg overser det didaktiske element i din tekst – men jeg kommer uvilkårligt til at tænke på, hvad den GAMLE Andiman ville have svaret til dén overskrift… 🙂

    P.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg tror, meningen kommer langt senere 😉

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 2 Mon han kunne nøjes med:
    “Jeg tænkte det nok!”
    eller endda “Hvad sagde jeg?!”

  5. Peter Says:

    Tvivler… 😀

    P.

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Nu har jeg jo – midlertidigt – indstillet min blog, så udefra kommende skal logge på for at kommentere.
    Bare indtil tumberne finder et andet stykke, de kan skræve over og skide på samtidig.
    Så foreløbig får vi det ikke at vide. Her er basis for spekulationer i stor stil ;(

Skriv et svar

