PS: what if you and I

 

Kære Gud

Jeg er til grin

og det er alt, hvad jeg behøver at vide.

 

Kære Gud

hvis religionen er din

så er du virkelig et svin,

og jeg er ude at skide!

 

Under alle omstændigheder

er jeg til grin

og der er intet i verden

der kan ændre mit indre grin

og få mig til at tro på kærlighed!

 

Det er for meget

når man ser hvordan vi samarbejder,

som Einstein og Bohr

  • næh, som Jesus og Judas

vi hænger os selv

ved det reb der har

gjort os til slaver

 

what if you and I

etc.

Ingen kommentarer to “PS: what if you and I”

  1. Otz Says:

    Relion har altid ført til krig og ufred, men tro nu på kærligheden!

  2. belladotte Says:

    solen skinner i gladsaxe og livet er en gave 🙂
    og det er aldrig forsent at ride den anden vej 🙂

  3. Tagkatten Says:

    Religionen er IKKE Guds – den er din – hvad den end består af!

  4. Tagkatten Says:

    …. hvoraf følger osv. osv. osv.

  5. Piraten Says:

    #3, nej det er spiritualiteten der er din, religioner har menneskeskabte regler som man skal underordne sig som god religiøs. For eksempel er der regler om at mandlige muslimer og jøder have skåret en snip af deres forhud for ellers er de ikke rigtige muslimer i de andre muslimers og jøders øjne og så bliver de udsat for flokmentalitetens mob rules.

  6. Piraten Says:

    for ellers er de ikke rigtige muslimer eller jøder i de andres… skulle der have stået

  7. Tagkatten Says:

    #5 Det bliver definitionsspørgsmål – hvilket vi ikke behøver slå slag om, for vi er enige.

    Religion er for mig det samme som den spiritualitet, den består af.

  8. Piraten Says:

    #7, det er svært at debattere, hvis ikke vi tager udgangspunkt i de fakta der er. Og et faktum er det forresten også at kristne skal døbes som tegn på at de er kristne, mens dåben ikke automatisk borger for spiritualitet. Dåben kan ligeså godt borge for grådighed omkring dåbsgaver ligesom konfirmationen gør det når ungerne er nået i den alder 😉

  9. Piraten Says:

    ligesom konfirmationen gør det, for de fleste af ungerne, når de er nået i den alder” burde der have stået. Det andet er for generaliserende, sorry

  10. www.gennemsnitsdansker.com Says:

    MANNER…. Hvordan kan man være så negativ når solen skinner som den gør ;o) Kom, råb i kor: GLÆDE, GLÆDE, GLÆDE, GLÆDE!!! Gør glæden til din religion. DU vælger selv!!

  11. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Bare rolig, jeg kan sagtens rumme den skepsis overfor kærligheden
    og troen på den samtidig. Jeg ved ikke hvorfor,
    men det kan jeg. For mig at se hører de sammen.
    Hvis ikke jeg tvivlede på kærligheden,
    kunne jeg ikke tro på den.

    Eftersom alt er gennemsyret af illusion,
    er kærligheden for det meste overset,
    og det, der udgiver sig for at være kærlighed, er det sjældent.

    Det er ligesom med sætningen:
    “Du skal ikke gøre som jeg gør, du skal gøre som jeg siger!”

    Når jeg siger, jeg elsker dig,
    er jeg igang med at efterrationalisere.
    Når jeg elsker dig,
    har jeg slet ikke tid til den slags 😉

  12. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Man kan også sige det således:
    I den ene ende af et bestemt intellektuelt spektrum er alt absurd,
    og i den anden ende er alt meningsfuldt.

    I den ene ende står tro, håb og kærlighed.
    I den anden ende står den blotte og bare, den skinbarlige virkelighed.
    Dvs., det, man kan måle og veje.

    Kærligheden ser igennem fingre med virkeligheden,
    og det gør den dybt utroværdig. På den anden side
    er virkeligheden ikke troværdig uden kærligheden!

    For kærligheden er måske en meget sofistikeret udgave
    af altings stræben, tidens længsel og sfærernes sang?

    Altså E=mc2, energi er lig masse gange lysets hastighed i anden potens.
    Men i den anden ende bliver det til:
    E=Kt2, Energi er lig kærlighed gange tro i anden potens.
    Det er immervæk den menneskelige realitet!

    Og desuden, hvis man ikke tvivler på kærligheden,
    tager man den for givet, og det kan den bare ikke acceptere,
    for det gør den absurd, og så er den forvandlet til sin modsætning:
    ligegyldighed!

    Heraf opstår en ny formel:
    L=kK2.
    Ligegyldighed er lig kulturrelativisme gange Kynisme i anden.
    Mindre om det alt for meget senere 😉

Skriv et svar

