KS: Fortiden betyder noget, fordi den er væk.

 

 

.

.

 

Fortiden betyder noget, fordi den er væk.

Ingen kommer uden om det, der er forsvundet. 

Det spiller en vemodig, men insisterende violinsolo

på vores inderste nervestrenge.

Fordi det er borte.

 

Fortiden ville ikke betyde så meget,

hvis den var her endnu

så kunne vi gå hen og pille ved den

– men den er væk.

 

Fortiden er lige så langt væk, som virkeligheden,

forskellen er, at vi bilder os ind

at nutiden er så langt væk,

at vi kan gå hen og røre ved den.

 

Men det kan vi som bekendt ikke.

Ligemeget hvad vi gør.

så er vi midt i nutiden

og kan ikke gå nogen steder

før det er for sent.

Ingen kommentarer to “KS: Fortiden betyder noget, fordi den er væk.”

  1. Otz Says:

    Husk at fremtiden heller ikke er langt væk! Et sekund går megahurtigt, og er kun en dråbe idet store verdensbillede.

  2. Disciplen Says:

    #1

    Oh, store profet og orakel, din filosofiske viden er uovertruffen! Hvor meget papvin brugte du på den tanke??

    😆

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Beklager den forråede ludkvalitet, jeg er sikker på, at det har lydt flot. Men imponerende, at den stakkels indfødte kan stå distancen :mrgreen:

  4. Otz Says:

    2 liter cola og noget kaffe, og du bliver ved med at være ynkelig. Stof til næsen vil måske hjælpe.

  5. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Det er en ærlig sang.

  6. Bo Says:

    Jeg er fortiden, jeg er nutiden, jeg er fremtiden, jeg er enden 😉

    Cheers B:o)

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Går tiden gurtigere, fordi vi ser den baglæns, mens vi glemmer nuet?
    # 2 Personligt brugte jeg 1 flske fra ALDI på 14,5 % – bare for at se, og den smagte da også rigtigt – på at nå til standen, hvori indlægget blev skrævet.
    # 4 Ping pong i den samme thong, jeg begyndte, så pis på fjong!
    # 6 😉

  9. Disciplen Says:

    #4

    Min Herre, ynkeligheden er helt på din side og jeg sætter en tusse på, at du er stjernebacardi inden weekenden!!
    Hvis så fremt du havde råd til lidt snus, så ville du ikke blive så imbecil!

    Goodbye Ruby Tuesday!

  10. Otz Says:

    Husk på at 1 sekund i verdens varighed? intet betyder i det store og hel! Vi lever faktisk kun få sekunder i det store univers.

  11. Otz Says:

    #9
    Hvor er du dog forstast negativ og drstutiv i din frmefærd overfor mig! Forstår ikke hvorfor. Gør faneme et kæmpe stykke arbejde for at komme udaf det her, og så ødelægger du det hvergang med dine irrirellevante komm.? Forstår dig ikke.hHvad har dy ud af det? Du ser mig jo ikke gå ned, men det er måske godt at have i dine tænker, at du har ødelagt et andet menneske? Jeg gør det bedste jeg kan. Har været indlag 5 gange i år. Og det siger du er lort? Jeg tager intet norko men drikker indimellem, men vil gøre noget ved det, så skal skal du ikke fortsætte med de besynderlige ode komm.! Næste bliver du tippet.

  12. Otz Says:

    Hvis der er noget, der hedder hetz, så er det faneme dette! Hvad har ha udaf dt? Jeg spørger bare. Kan godt være at andre synes, at det er hylende morsomt, men sgu ikke for mig, der kæmper en kamp!

  13. Disciplen Says:

    #11

    Min Herre, af al negativ fremfærd på bloggen, betragter jeg din som den mest dominerende. Og du har været indlagt 5 gange i år? Hvorfor kan du ikke styre dit druk?
    Hvorfor skal du gribes af andre bloggere, når du tilter? Du tiggede sogar mig ( din ærkefjende ) om at komme med sprut forleden. Hvor ynkelig er man så lige?
    Jeg er pisseligeglad med om du tipper mig, jeg tilgiver dig aldrig dine meriter på den gamle blog.
    Og hold så kæft med at jeg ødelægger dig, er du vanvittig? Det er en blog, jeg mobber jeg dig jo bare. Det er proxy. Not real!

    😆

  14. Otz Says:

    #13
    Du er for umenneskelig og ukærlighed. Alle der har brug for hjælp har lov til det, det siger faktisk borgerpligten. Så shut up.
    Og jeg er IKKe din fjende! Jeg har ingen fjender, at du ved det! Men det forstår du vel ikke.

  15. Peter Says:

    #2, 9: Narrehat.

    P.

  16. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hvad sker der her?
    Outside in inside out same same no blame?
    Mon ikke det er hvad det ligner: spejlsalen i rom (med lille r)
    anti-okse-danser på spæd og en lille smule snusfornuft?
    Må jeg minde om, at man oplever den samme forandring og fornyelse, når man holder op?

  17. Otz Says:

    Det med at tilgive er faktisk en stor gave. Jeg har tilgivet min tømte konto i jan og mine 2 atjålne mobiler i feb. Det kan du lære noget af. Bær aldrig nag. Så kommer mennesket sgu aldrig videre!

  18. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Bær aldrig nag, siger du, jeg husker: bla bla bla bla, og du gjorde intet sådant, og bla bla bla, og det var dig der begyndte og bla bla bæ, og bla!

  19. Disciplen Says:

    Og Otz, hvergang jeg har skrevet et fornuftigt råd til dig, har du slettet det. Du høre nada efter og det vil du heller ikke gøre på alkoholenheden, jeg har før sagt dig, at du er uhelbredelig, så drik dog for fanden derefter. Du har ikke brug for 3 l pap, men 20 billigbajere om dagen, ikke bjørnebryg men alm pils.
    Jeg synes ærligt talt at det er utroligt, at du absolut skal drikke dig hamrende??

  20. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Og bla bla, og det var ægypterne der holdt op

  21. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Alting med mode, inklusive de byrder, vi kalder “tanker”!

  22. Disciplen Says:

    Otz, det er osse lige meget, jeg gider ikke gå ind i en seriøs rådgivning, for du hører det ikke og du er en hykler – jeg gider kun at drille dig, når du laver alle dine berømte slåfejl og så må du være stiv eller imbecil – du kunne jo gøre den ulejlighed at læse det du skriver, inden du poster det??

  23. Det gule lyn Says:

    KS: Peders (Willums) bedste vens mor er død! In case you know him! Or her!!

  24. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 22 Produktiv vinkel?
    Hvordan vil det føles?

    # 23 Så meget er jeg ikke inde i hvem der er hvem, men hvis hvem så oops!

  25. Det gule lyn Says:

    ???? Du påstod da på den gl.blog, at Willlum var din RIGTIG GODE ven – så burde du også kende hans allebedste ven:PUJ!!! – Hvis mor lige er død!

  26. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ok, så ved jeg hvem du taler om.

    Jeg harikke P’s nummer, så jeg kan ikke tilbyde ham min kondolence.

    Men jeg er sikker på, at han flipper ud.

    Trods hans (klodhans) stoiske vinkel er han i virkeligheden lige så åndssvag, som jeg er anarkist!
    jeg mener, han er lige så blød, som jeg…

  27. Disciplen Says:

    Det er utilgiveligt, at ens gode venners bedste vens mor dør og man ikke fik sendt en krans!

    😆

  28. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Det er uforligneligt, hvis man dør, og éns efterladte klovner rundt, som om ritualer var en hjertesag!
    Bedre humor findes ikke!
    Når jeg dør vil jeg gerne have alle folk til at drikke sig tilpas og elske med dem de lyster.

    Jeg ønsker i sandhed ikke, at min død skal gøre livet værre!

Skriv et svar

