KS: Vildskud

 

Vildskud

 

 

Akvadukt

for at starte et sted

vand durk til

og en hel masse fransk

som jo er min onkels opfindelse

 

mens jeg stikker min opnærksomhed

ind i tomheden

opdager jeg

en fisse

hist og her

gad vide,

om de er anderledes

hist,

end her?

 

Daglig omgås jeg tvivl

og mig selv

og andre mennesker

uden synlig tvivl

 

MEN min onkel

og jeg havde en teori

der kunne gøre hele værten ynkelig,

men uden tvivl!

 

Derfromt udstævner jeg mit orakel:

Fætter af den første degradering!

Konge af den kejserlige uorden,

og inventar i min opholdsstue,

når ingen kaniner er i nærheden.

 

Jeg vil herefter undlade at udnævne flere,

da spild af ord er spild af eventualiteter.

 

En morgenrød stuepige opfinder sig selv i et rum,

som ikke er ude af syne,

men som dog er ude af sind,

det vil sige,

hun altid har været der,

har ventet på dit forklæde

har interveneret din fremtid uden dit vidende.

 

Hun præsenterer sig som lækker,

og ikke et øjeblik er du i sorg,

Men hendes hud gør dig skinsyg

og du tøver i det nøjagtige sekund.

 

Du sidder nu og spørger dig selv.

Hold op med det!

Mit eneste råd er vildskab, for jeg er rådvild.

Men hold op med det!

Ingen kommentarer to “KS: Vildskud”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Åh nej, det har gjort mig igen!

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-gæ-gæ-gæ-gæ-ghæ!
    Wordfunnysometimehæhæ!

Skriv et svar

