KS: Enhver skæbne er en blindgyde

 

 

Mens vi bevæger os længere væk fra barndommens kollektive bevidsthed og ind i dovenskabens besværlige lænker,

fordi vi allerede har opgivet al modsand imod uret, hovmod og ringeagt for eksistensen,

forlader vi alfarvej og graver os ned langt fra hinanden,

i illusionernes verden, hvor godt kan være ondt og omvendt,

og hvor ingen fortæller os om den menneskehed, som vi kommer fra,

som vi så os tvungne til at forlade,

og som vi er oprundne af.

 

Det kaldes at blive voksen.

Ingen kommentarer to “KS: Enhver skæbne er en blindgyde”

  1. Bjorgit Says:

    Giver dig slet ikke ret. Sådan oplever jeg det slet ikke. For uden oplevelsen af at være Eet med ALT, også selvom der er mennesker, jeg fysisk ikke kan være sammen med grundet kemi, så ville jeg være et fortabt menneske. Uden oplevelsen af, at der ER en mening- en opgave med dette liv, så ville jeg være død for længst, for så har jeg ingen berettigelse.

    Jeg ER noget, i kraft af Kristus i mit hjerte. 🙂

  2. Bjorgit Says:

    Kemi kan også være: uoverensstemmelser omkring livssyn, der kan være så dybe, at det bliver umuligt. Desværre.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Det er også sandt.
    Begge tilstande findes,
    somme tider samtidig i samme person 😉

Skriv et svar

