KS: Den ottende udsigt

 

Den ottende udsigt

 

 

En eller anden dag vil jeg

sætte af fra mig selv

forlade mit klædeskab

og række ud efter

en ottendedel af en drøm.

 

Indtil da vil jeg sidde

i mit øjes oplyste vindue

og kigge ud på mig selv,

registrere, hvordan det ganske rigtigt

går galt, når man ikke tilgiver sig selv:

 

Alt forladt!

intet tilbage, undtagen at

nå ud over mig selv,

komme over mig selv

og komme videre med mig selv.

 

For slet ikke at tale om

at overkomme mig selv,

hvilket tager det meste af min tid,

når jeg ikke lige glemmer mig selv

fordi kærligheden forstyrrer mig.

Skriv et svar

