KS: Jeg skriver ikke mig

 

Jeg skriver ikke mig
jeg er langt væk som bølgen er væk fra vandet
som sproget er en konstruktion er jeg langt væk

som de forbandede verber og sfinxer,
alle I andre dumme svin har fundet på
og jeg er blevet lige sådan
jeg er en sætning på vej til sit punktum
og jeg kan ikke engang læse livet ud!

Det er som en novelle af en britisk nonne
bare syv gange mere forblommet
og forstilletheden ligner en vandhyacint i Victoria-søen!

Hvem der var en amøbe!

 

Ingen kommentarer to “KS: Jeg skriver ikke mig”

  1. ankjer Says:

    Det må da være trist at være amøbe. Der sker ikke det vilde i dens verden.
    Hvis det er stilhed og fred man søger så ja, ville det være en god ting. 🙂

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    I disse tider tror jeg nu, amøber lever i det, kineserne sprødt nok kalder “interessante tider”!
    Lille mig indtager flere kemikalier, en alle jordens Nisser kendte til for blot sekunder siden, og amøber,ved du nok, er min foretrukne mundhulebefolkning. Bortset fra, at jeg bærer rundt på flere bakterier, end jeg har kropsceller, så er jeg sikker på, at mange af mundhulens mikrober ender i en amøbes tenkakler, før jeg har skrævet færdig :mrgreen:

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    “I virkeigheden” er jeg en samling mikroorganismer, der klamrer sig til et skelet, styret af muskler og igen af en bunke henkastet jern af en hjerne, som vare bedre stille, kunne den blot kassere skrottet og starte på en frisk!

    Livet er altid lettere, når man har kasseret det og ikke har noget at miste. Det er ligesom kærligheden: den virker kun, når man ikke tager den for givet. Ud over denne grænse bliver den til noget andet: vane, konvention, system,m etablissement, sikkerhed, vished, tryghed, fasthe, faste forhold, faste ritualer – og omsider et fast familliegravsted. Men vi ved jo alle sammen godt, at livet og poesien ikke er dette.

    “Mest af alt holder jeg af hverdagen!”
    Dan Turell.

    Well, hverdagen er en serie af unormale hændelser.

  4. ankjer Says:

    Jeg takker mange gange for de lange svar.I disse tider er jeg ikke så dybttænkende. Foretrækker at lade optimismen længe leve, jeg kunne jo nemt gå hen og blive en gammel sur kælling og det ville jeg være meget ked af. Frem med humoren den læger mange sår.

    Jeg sidder herhjemme uden at kunne komme nogen steder efter et fald på glatis, så en gang imellem skal man kæmpe for at synes det er sjovt. 🙂

  5. Tuna Says:

    Knud, så skriv MAN, det gør jeg, så føler MAN sig derved ikke udenfor samfundet, men tværtimod er MAN 100% integreret :mrgreen:
    MAN har så også helgarderet sig mod personlige udfald fra medbloggere….smart ik? 😆

  6. Hovsa Says:

    #5
    Kan “MAN” nu også regne med det 😆

  7. Tuna Says:

    Hovsa, I lååwe it! MAN MAN MAN 😆

  8. Hovsa Says:

    Tuna… Meeee tooooooooo….. Må “MAN” det 🙂

  9. Pateren Says:

    #7 har MAN allerede haft snablen nede i Cognacflasken??? – Syntes MAN ikke det er lige tidlig nok på dagen, NUP en PANODIL og gå i seng 😉
    Pateren;-)

  10. Hovsa Says:

    #7
    Tuna…når jeg prøver at oversætte dette her ” I lååwe it! ” Så vil den ikke engang svar igen … hvad er det og hvem siger så’n….. :mrgreen:

  11. Tuna Says:

    Pater du er en bestemmerrøv, du mangler øjenåbnermentaliten 😀
    Man spiser ikke panodiler, måske penix eller 3-O

  12. Hovsa Says:

    #10
    Tilsæt lige….. GOOGLE 😉

  13. Tuna Says:

    #10 Det er s da Ole Henriksen, og det lyder fantstic 😀

  14. Tuna Says:

    Oversat, skal der stå >I love it! 😆
    Det lyder bedre end Ulrik, og er også mere positivt end Ulrich! 😀

  15. Hovsa Says:

    In love….. Hvad er det nu mæ dig… hedder han Ulrik hæhæ……

  16. Piraten Says:

    Dejligt digt Knud.

    Jeg synes du har fortjent at se et billede af en vandhyacint ovenpå den bedrift, det var at skrive digtet.

    Så her er et link til et billede af Eichhornia crassipes, som er vandhyacintens navn, når det skal være svært at forstå:

    #5, MAN er altså et meget vidt begreb:

    http://da.wikipedia.org/wiki/MAN

  17. Tuna Says:

    Hovsa, nej nej, Ulrik er et nyt ord jeg har lært i denne uge, det betyder at brække sig over noget eller en person 🙂

    Som jeg dog får mit ordforråd udvidet i denne uge, jeg bliver så klog så klog, and I lååwe it! 😆

  18. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Det er genialt fjollede kommentarer, jeg har fået, tak for dem!
    Jeg har været ude at spille for glade mennesker, og der har ikke været plads til blogging, men med det humør er der sgu musik i ordene 🙂
    Jeg kan særlig godt lide ordet penix. Jeg synes af én eller anden grund, det bringer organet nærmere kontorartiklernes verden 😉
    Ulrik er en klassiker, ligsom heldigvis bestemmerøv er ved at blive.
    Sådan skal det være!
    🙂

  19. TanjaS Says:

    Tænk sig, at ku læse livet ud …
    Vide hvad hvert minut, sekund, øjeblik bringer …
    Hvor ville det dog være trist ..
    at kunne læse livet ud .. at ikke være en sætning..
    en sætning på livets landevej…

  20. Tagkatten Says:

    At kende sandheden er at nå målet.

    Hvad i alverden skal vi give os til, når vi når frem?

    Som når en opgave er løst – hvis ikke der er en ny – hvad så?

    Spillemandens liv må være skønt –
    at underholde, samtidig med at vide
    at fuldkommenheden i musikken
    er uopnåelig.
    Ethvert musikstykke
    kan kun være optakten
    til det næste.

  21. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 19 Det kunne også forstås på to andre måder:
    læse, så længe jeg lever, og
    “læse ud” på livet…

    # 20 Det ved jeg ikke, men jeg har på fornemmelsen, at de der kender sandheden gør meget lidt med meget stor virkning 😉

  22. Tuna Says:

    Jeg kender ikke sandheden, men jeg ved, at det er klogt at skrive MAN (især på blogge)….Knud! 😀
    Kan du så få det lært, din møgunge!!! 😆

  23. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Når man ikke tager kærligheden for livet,
    kan man hælde sig ud af det metablissement,
    som ligger og skvulper i dis-mol –
    sådan bare for traditionens skyld,
    og vi skal jo gå hen og blive virkelig sjove…
    – og faktisk bore en forbindelse ned til jorden,
    gennem plastikken og de keramiske kulturer.

    Og man kan bore en antenne ud gennem kuplen af kantiner og konventioner –
    Lykkens Luder I Luxuxs-antræk
    – og faktisk styre en forbindelse op til himmelen,
    fordi himmelen sidder i hovedet.

    Med mindre hovedet befinder sig på jorden.

Skriv et svar

