KS: Er der huller i længslen på Ærø? (til Pateren m. fl.)

 

Ligger længslen lige så tæt på Ærø
som den gør her i København?

Jeg boede som barn nær en skov
i et villakvarter, hvor længslen
kom med fuglene og flyverne på himmelen
og rejste bort igen med solnedgangen.

Her i byen er længslen ret tæt,
den er fuld af erkendelsen af intet sted,
fordi alle steder er det samme sted,
længslens sted.

Sig mig, Ærøbo,
er der fred i resignationen på Ærø
er det bedre end at strande halvvejs til New York
som fx. her i København?

Er der ikke huller i længslen,
når man går rundt på en ø uden hoved-steder?
Kan man ikke putte sig i de huller
og lade længslen vente en omgang,
bare en gang imellem,
ude på Ærø?

 

Ingen kommentarer to “KS: Er der huller i længslen på Ærø? (til Pateren m. fl.)”

  1. Frejdig Says:

    Så har du gjort det igen. Geni-Knud.
    Fanme smukt digt. 🙂

  2. Otz Says:

    Æh Ø? Jow den er god nok. Måske lidt for Ø stisk? Men pyt. Godt gået hr Knud.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Arh, så er det vel heller ikke værre? 😉

    # 2 Sån dum tex ska da vær Østisk 😆

  4. Storfornuften Says:

    3#
    Fedt digt. Her ude midt på mark på en anden ø, vil jeg sige, at jorden opsluger en. Jeg har selv boet i København og forgudede København, men det er også ok og blive oplugt af en mark, men det kræver sommetider man har en stivsindet bonde indstilling…:-)

  5. Paterens Brok Says:

    København dækker det hul der er i min længsel
    den friske luft kildrer mine næsebor
    ikke duften af biler, men duften af vand
    kan vand dufte af andet end klor.
    For ikke at blive forskrækket for storbyens larm og trafik
    så afklimatiserer jeg lidt i Odense
    så venter Broen og efter 1 time
    så er jeg “hjemme” til biler i stime
    Åhhh ja, og straks min længsel vender tilbage
    min Ø mit skumsprøjt, mine saltsild i lage
    TÆNK at få kærlighed til en Ø
    Her kan jeg leve og helt sikkert DØ

    Pateren;-)

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 4 Det lyder godt nok sundT 🙂

    # 5 Ja, det lyder sgu som om jeg har ret.
    jeg må ud på en mindre ø!
    Sjælland er ved at blive for stor. 😉

    – bare det var mig
    der havde et hul i sin længsel!
    Men fylde det med København – arh jeg ved ikke rigtig…..

Skriv et svar

