KS: Menneskets længsel efter Gud SKABER Gud (havnearbejder-prøven)


Øl er Gud, Gud er øl, halleluja, værs’go og skyl!  

 

Menneskets længsel efter Gud SKABER Gud 

Så enkelt kan det formuleres. Men det kan ikke bevises. Så det er en tros-sag, en sag for troende, og hører derfor i sig selv hjemme i kategorien religion, filosofi eller ideologi. Det er altså et udsagn, som latterliggør sig selv, fordi det blot forskubber erkendelsens grænsepunkt ud af syne.

Det henviser ikke til sagen, men til adressenten. Det er dybest set ikke et argument, men en art dybsindig mudderkastning, i og med det ikke  beskæftiger sig med gåden om universets talent for at rumme “bevidsthed”, men udelukkende spekulerer i mistænkelige motiver.

Heraf følger at ateister ikke gider tænke hele vejen, og at de derfor ikke er en skid mere klare i hjernen, end dé religiøse mennesker, de morer sig over!

Igen får Jesus ret: mit rige er ikke af denne verden: INGEN JORDISKE VÆRDIER KAN STÅ IMELLEM OS!!! (Ikke engang døden 😈 )

Menneskets rædsel for Gud dræber sjælen, hvorfor religion er en forbrydelse, når den truer med helvede.

Menneskets dårlige samvittighed får det til at benægte reinkarnation!

Jøde-prøven: Tjek din logik med andre variable!

Havnearbejder-prøven: Gør det, mens vi skåler!

 

Ingen kommentarer to “KS: Menneskets længsel efter Gud SKABER Gud (havnearbejder-prøven)”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    (Det sagde hun også i fjord – muligvis… Jeg var der ikke – )

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    “Heraf følger at ateister ikke gider tænke hele vejen, og at de derfor ikke er en skid mere klare i hjernen, end dé religiøse mennesker, de morer sig over!”

    Overdrivelse og generalisering fremmer forsmåelsen!

  3. Lipast Says:

    Hmmmm….jeg har egentlig aldrig tænkt over at døden kunne være af en jordisk værdi, men det er egentlig et spørgsmål om den ikke er af den allerstørste værdi når det kommer til stykket 😉
    Ellers er jeg med på havnearbejderprøven :ol:

  4. Pateren Says:

    Se, nu kommer du nok i problemer… Der kunne sidde visse Rachler og mene noget andet 45 gange i træk, men ellers er JEG enig med Liplap;-)
    Pateren;-)

  5. Tagkatten Says:

    Her må havnearbejderprøven løbe af med sejren!

    Intet – selv ikke tro – er så givende som at sidde en eftermiddagstid med en kold bajer og kigge på kortskørtede tøser, der skælmsk smiler, når de går forbi med ekstra vug i hofterne.

    Man kan ligefrem blive svimmel og fjantet af det…….

  6. Tagkatten Says:

    #2 Ateisme minder mest af alt om et afbrudt samleje – den skønne er endelig bakset ned på satinlagnerne, og fryden stiger, og lige når man skal til at have englevinger – SÅ STOPPER TOGET, OG MAN MÅ STÅ AF I ROSKILDE – og så står man(d) der og synes lissom at der mangler noget…………….

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 3 Heller ikke jeg, før inat. Jeg nåede frem til, at døden absolut er en gave, ligesom livet. Men himmelsk bliver den sgu aldrig!

    # 4 Jeg håber sandelig da, Rachel mener noget andet 😉

    # 5 Bare tanken er nok 😉

    # 6 Mange er blevet alvorligt Roskilde-syge på dén måde!

  8. Peter Says:

    Hm…. TK, går du og venter på at det bliver fredag? 😉

    Åbenbart var det ikke dig, der vandt mandelgaven…. 😀

    P.

  9. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Eh, hvad sker der lige i Roskilde om fredagen?
    Får man taget sine mandler?
    Jeg har mine endnu, men hvis sygeplejersken er i zonen,
    så kan jeg da bare ryge noget mere…
    😉

  10. Tagkatten Says:

    #8 Hehe – det gjorde jeg faktisk, og min herlige viv og søn begavede mig med een af de små ASUS Eee’er så jeg ikke længere skal sidde og fedte med en PDA og stylus.

    Det er faktisk overraskende hvad de små djævle kan – og så stifter man bekendtskab med Linux – hun har ovenikøbet reddet sig en slem gang influenza, og vil helst have fred og ro, og så kan jeg jo genere mine medbloggere 😆

  11. Tagkatten Says:

    Hvad sker der på fredag?

  12. Peter Says:

    Næh! har du fået dig en Eep! 🙂 jeg er næsten ikke misundelig!

    Hvor længe varer en opladning? og har du en n-router?

    P.

  13. Peter Says:

    (… det er næsten lige så godt som det, der åbenbart IKKE sker om fredagen i din omegn! 😉 )

    P.

  14. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Altid godt, når konen ligger i sengen – selv når hun er syg :mrgreen:
    Det kan endda være hyggeligt at lave the til hende og sådan noget 😉

    På fredag kommer anden juledag, og det er en fredag.
    Og da det er anden juledag, bliver det så:
    fredag, anden juledag.

    Hvis man tolker PÅ det
    med kulinariske okkularer,
    så er det ANDEN, der kommer juledag.

    Eller anden kommer juledag,
    og så går den igen anden juledag.

    Det må I selv ligge og rode med!
    😆

  15. Tagkatten Says:

    #12 – den lader op på 3-4 timer og holder strøm lige så længe, afhængig af om man kører trådløst net, lyd osv.

    Men du har god grund til at være misundelig :lol

    Hvad f…….. er en n-router? Jeg har en trådløs router og trådløs printserver.

    #14 Det er synd for Tagkatinden – ud over at døje med mig, må hun døje med et vaklende helbred, – hun er jo sosu-hjælper og tog på arbejde i morges med 39 i feber for ikke at svigte kollegerne, der må rende MEGET stærkt i juledagene, men kollegerne sendte hende på hovedet hjem og i seng.

    Vi får hele familien til den traditionelle julefrokost som vi altid holder 2. juledag, så sønnike og jeg lægger os ekstra i selen, så vi sparer hende alt det vi kan, så hun kan holde sig under dynen.

    Forhåbentlig går det bedre i morgen.

  16. Peter Says:

    De trådløse routere kører efter forskellige standarder: b er den ældste og langsomste, g er den første som var hurtig nok til at bruge til noget (inkl. streaming, og n er den nyeste (op til 300 Mb og meget længere rækkevidde).

    Men måske kobler din Eep på nettet via 3G ?

    Håber du gør noget godt for din eneste gode (omend sløje) halvdel, nu hvor du har hende hjemme! 🙂

    P.

  17. Tagkatten Says:

    Nåååååh- den kører b/g – jeg har en 8mbit-forbindelse, så det rækker nu meget fint. Jeg aner ikke om netkortet kan køre -n.

    Jeg har godt set at man kan få dem for 1 krone, hvis man tager et G-abonnement med, men prisen ender i så fald vistnok omkr. 5000,- – jeg synes det lugter lidt af fup – så den er købt uden forpligtelser og med Linux, så prisen er meget fornuftig, og man får meget for pengene. Jeg kan godt anbefale det, hvis du går i de tanker. Selv den 8,9″ skærm kører høj opløsning og er aldeles rummelig og brugsvenlig. Jeg fik udgaven med 1 gb ram – man kan vist få en mindre version, men jeg mener, at det er godt med 1 gb.

    Det bedste jeg kan gøre for hende, er vist at lade hende sove alt det hun kan, – men ellers,- ja – vi passer godt på hende.

  18. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 15 Solhat.
    Fås til rimelig pris hos A. P. Møller, muligvis også hos COOP og de andre, hvad er det nu de hedder.

    Indiansk blomstermedicin. Har prøvet den. Den stopper forstoppelsen i næsen næsten NU!

    http://www.daninfo.dk/ss798.sspx

    – Men jeg ved ikke, om den virker længere inde i sygdomsforløbet.

    Som jeg husker det, smitter vi mest, længe før vi mærker sygdommen, og når den er på toppen, er vi det samme, og immunforsvaret behøver så måske ikke stimulans, snarere tvært imod. Hvis det er vågent, skal man måske ikke irritere det yderligere…

    Immunforsvaret er lidt som en svigermor eller en sanglærerinde 😉

  19. Peter Says:

    Ja, den slags tilbud er rent tyveri; det samme gælder iPhone fra Telia, hvor de 1700 viser sig at løbe op til 5400kr over 6 måneder (dog med fri Internetforbrug), men der er jo ikke andre muligheder…. :-/

    … jeg overvejer stadig.

    P.

Skriv et svar

