KS: Ikke uden balladen

 

Hvad jeg søger i musikken

er stilheden

en slags matematisk grødomslag

på en sikkerhedsrisikoramt hjerne

men dog stilhed.

jeg 

Man kunne sige:

“Et stilfærdigt grødomslag”

men det ville være at gå

i detaljer.

 

Og mens jeg sidder og hakker

tiden op i takter, begreber og ord,

fortsætter stilheden

sin grænseløse kærlighedssang.

 

Stilheden er så åben for lyd,

at jo længere du tier,

des mere ondt gør det,

når du hører dit navn.

 

Og så har vi balladen.

En sang fra de varme lande.

Uden balladen var vi intet,

ingen ville holde balladen ud

uden balladen.

Ingen kommentarer to “KS: Ikke uden balladen”

  1. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Den følgende tekst bliver højreorienteret, og vil stå på venstre side,
    ligesom nærværende ord er desorienterede
    – og står til højre…
    . . . . . . . . . . . . ….

  2. Piraten Says:

    Heh, et positionsdigt 😉

  3. Frejdig Says:

    Men der er slag i teksten, ikke kun slagside. 🙂

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 2 Jeg har tit tænkt på, hvad den dims er til 😉

    # 3 Har du tænkt over, at teksten på et stykke papit ikke har nogen BAGside?
    Papiret har, men teksten?
    Jeg mener, hvis man skulle se bagsiden af teksten, skulle man løfte tryksværten op fra papiret…
    😆

  5. Peter Says:

    “Stilheden er så åben for lyd,
    at jo længere du tier,
    des mere ondt gør det,
    når du hører dit navn.”

    Smukt, mand, smukt…

    P.

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 5 Blind høne kan også finde et korn 😉
    Takker 🙂
    Jeg kan også godt selv lide det,
    men jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår det :mrgreen:

Skriv et svar

