KS: Hvis jeg ser dig et øjeblik 1.1

 

Hvis jeg ser dig et øjeblik

er mit liv for evigt nyt

hvis du gi’r mig et lille nik

ved jeg hvorfor jeg er blevet snydt

 

Men jeg ser kun et glimt af dig

en lilletå af din fornemme fysik

og skønt vi begge kender denne leg

er der så langt imellem dette øjeblik

 

Ja, jeg så dig en sommerdag

du havde glemt dig selv og din pligt

du var så dejlig som et hammerslag

da du dansede rundt efter et digt

 

Du var på vej uden mål og med

jeg så dig flyve helt uden besvær

ja, du kan flyve, det er noget jeg ved

men nu sidder du bare lige her

 

Og du vipper med din lilletå

og et smil er gået i stå i dit smilehul

og intet kan – så vidt jeg kan forstå –

få dig fra at føle dig som et lille nul

 

Og selv har jeg gemt mig væk

i en forbavsende larmende ro

og det er 117. gang i træk

at jeg har alt for meget plads til to

 

Så held og lykke da, og hej med dig

vi ses måske, og måske ses vi jo ik’

jeg blir forandret hver gang med dig

hvis jeg ser dig et øjeblik

Ingen kommentarer to “KS: Hvis jeg ser dig et øjeblik 1.1”

  1. Peter Says:

    “…så dejlig som et hammerslag”

    😀

    Tom Kristensen og Apocalypse Now har ikke levet forgæves!

    (eller mener du et auktions-hammerslag?)

    P.

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg mener altid så meget som muligt, så ja, det mener jeg også…

    Altså både hammerslag og hammerslag 😉

    Med andre ord: for mig udelukker det ene ikke det andet, de to betydninger farver hinanden som to kulturer i en god fransk ost 😆

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Tvivlen kommer forståelsen til gode 😉

  4. Peter Says:

    Tvivlen fremmer forståelserne – men hvad så med tvivlene? (eller er det derfor, at tvivl ikke rigtigt findes som flertal?!)

    P.

  5. Bjorgit Says:

    Tvivl??? jeg ved ikke om tvivlen fremmer forståelse- tvivlen er noget underligt modsat-ret noget-
    Faktisk kan jeg ikke fordrage tvivlen- 🙂 og dog har jeg sloges med den i årevis- indtil det viste sig, at tvivlen var OK-

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Tvivl? Dét tvivler jeg på 😛

  7. Bjorgit Says:

    Ja- der kan du bare se 🙂

  8. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Hvor har jeg dog været blind! 😉

Skriv et svar

