KS: Penge er som vand

 

Penge er som vand

 

 

Penge er som vand

de søger det laveste sted

det billigste

og det som boller.

 

Penge er et parameter uden

politisk observans.

 

Som et ældgammelt sprog

formulerer penge

en orden mellem mennesker

som vi for det meste ser bort fra

mellem stilarter.

 

Mellem venner er

alting noget andet

fordi vi er svenskere

i virkeligheden.

 

Ingen kommentarer to “KS: Penge er som vand”

  1. Bjorgit Says:

    Har netop skrevet et indlæg om tingsliggjorte mennesker.
    Fordi folk har penge, kan de leve i en ufattelig åndelig armod-
    Sørgeligt at se 🙂

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Ansvarligt, rationelt og probert 😉

  3. Bjorgit Says:

    HMM-:-)

  4. Peter Says:

    Vand søger det som boller?

    Og jeg troede, at jeg bare svedte!

    😉

    (sorry!)

    P.

  5. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Mærkelig sætning, dem kan jeg godt lide 🙂
    Jeg burde læse noget mere poesi,
    men det ordner Lars Bukdahl…

  6. Peter Says:

    Du mener, det kvæler Lars Bukdahl? 🙂

    P.

  7. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Du forstår mig bare så ubesværet, Peter 😆

Skriv et svar

