KS: 24 Dage Til Jul (Et Plagiat)

 

Jeg har ingen drømme om en julemand

og der er 24 dage til jul

 

Og ingen juleengle går over min forstand

og der er 23 dage til jul

 

Og folk de går rundt og julesnakker

og der er 22 dage til jul

 

Med gavepapir om store julepakker

og der er 21 dage til jul

 

Alle butikkerne er fulde af kugler

og der er 20 dage til jul

 

Alle reklamerne juler og juler

og der er 19 dage til jul

 

Nu begynder julefrokosterne at koste

og der er 18 dage til jul

 

Jeg ved snart ikke om jeg kan tåle mosten

og der er 17 dage til jul

 

Politiet knalder flere og flere fulde

og der er 16 dage til jul

 

Men jeg knalder ingen, de er gode til at skjule

at der er 15 dage til jul

 

Det sjasker og pjasker vasker byen grå

og der er 14 dage til jul

 

Jeg ænser det ikke tænker bare på

at der er 13 dage til jul

 

Jeg holder her i regnen der er knude i trafikken

og der er 12 dage til jul

 

Så sku da også, jeg sidder fast i teknikken

og der er 11 dage til jul

 

Jeg sidder bare og glor og ingen kører frem

og der er 10 dage til jul

 

Det varer rigtig længe, jeg kan ikke komme hjem

og der er 9 dage til jul

 

Snart lukker butikkerne og ingen gir den gas

og der er 8 dage til jul

 

Jeg finder måske en parkeringsplads

og der er 7 dage til jul

 

Jeg skal sgu nå det, og så skal jeg på das

og der er 6 dage til jul

 

Nu står jeg i butikken og de har ingenting

og der er 5 dage til jul

 

De lukker om lidt og jeg er gået i ring

og der er 4 dage til jul

 

Aaaah! NOGEN HAR STJÅLET MIN TEGNEBOG!!

og der er 3 dage til jul

 

Jeg lagde den fra mig, er du rigtig klog

og der er 2 dage til jul

 

Og i den lå også mit mesterkort

og der er 1 dag til jul

 

Og koden, nu kan nogen øde mine penge bort

og der er – Aaaaaaaaaaaahhhhh!!!

Ingen kommentarer to “KS: 24 Dage Til Jul (Et Plagiat)”

  1. Otz Says:

    Smart og genialt fundet på!

  2. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1Tænk you! 😉
    Idéen er ikke min egen, det er et plagiat af “24 minutter endnu” – you nøv, Poul Dissing 😉

  3. Otz Says:

    Go nu nat og gå nu lige hjem til barndommens land, men pas på at Rosalina ikke kommer med kaffen som om lidt er klar.

  4. Frejdig Says:

    Den skulle jo have gemt, Knud. Og så have brugt den som julekalender! 🙂

  5. Frejdig Says:

    #4
    Det manglende DU kommer NU! 🙂

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Jeg er ikke typen, der gemmer.
    Fordi jeg glemmer… 😉

  7. Hovsa Says:

    Anden stod stille og kiggede… er det nu .. den bukkede hovedet.. næsten klar til det store slag af Ø…. ..mælken kogte ..risen var ved siden af.. KaNeLen har forputtet sig blandt det andet kryderri.. men duften af de brunede kartofler hængte i luften næsten som brænd sukker når der skulle laves karamel …Smør for hulen.. der skal jo også kommes en klat på… hvad er det nu det hedder …joh…en skål med risengrød..Anden stod stadig og kiggede …fam. havde bestemt at de skulle ha’ gås 😉

  8. Storfornuften Says:

    Fedt indlæg… jeg plejer og snyde lidt ved og glæde mig med til den 21 dec når dagene ikke længere bliver kortere, så der forsvinder lige 3 dages stress…fra den ekstra travl ende….:-)

  9. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 7 Grumme gys i gløggen!!! Jul i Andeby-Gåserød kommune ender i kannibalisme! Gæsterne godt stegte, umulige at få ud af fjerene næste morgen, en fold i huden er bedre en ti fulde på slaget, fødselaren korser sig og farer til himmels på velstegte vinger af tundrasædgås og fradragsberettigende kvitteringer påklistret med åndssvage, varmebehandlede karameller i lysebrun og beige. Læs flere overskrifter i næste bulletin, allerede om kort tid eller imorgen 😉

    #8 God idé, det gør jeg også lidt en gang imellem, især om vinteren 😉

  10. Valdemar den Ottende Says:

    Jeg elsker Gløgg,jeg elsker klejner, jeg elsker brunkager, jeg elsker at give og at få gaver, jeg elsker at klæde mig ud som julemand for mine børnebørn og de elsker mig for det. Jeg elsker at holde julegilder for min famile. Jeg elskede at hente min mormor på plejehjemmet hjem til mig juleaften- det gjorde jeg i mange år , og hun elskede det. Jeg elskede i gamle dage, hvor jeg kørte med bumletoget til Frederikshavn sammen med min mormor og morfar op til mine oldeforældre i julen. Jeg elskede de sidste dage i julen, hvor min morfar altid kom hjem med friske rødspætter og torsken til nytårsaften.
    Knud- jeg elsker jul. 🙂

  11. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    Du er lykkens Pamfilius 😉

  12. søren and Says:

    det er længe siden, omend ikke helt længe nok til at være starten på et eventyr.
    Jeg ser at du stadigvæk er facineret af borgerskabets traditioner, så tillad mig at holde en anden god gammel kollektivistisk tradition i live med et:

    “Knud, få fingeren ud”

    og lad nu ikke helwedesmåneden gnawe dybe sår i din sarte sjæl.

  13. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    *Griner*
    Jeg skriver med venstre fordi højre er permanent begravet i lort 😉

Skriv et svar

