KS: Her bor de sære

Vi er alle sammen sære

jeg er særligt sær især

men vi kan alligevel være

sære sammen, her især,

 

Her hvor alle disse sære

mennesker som er meget værd

godt forstår at sammen være

selvom én er meget sær.

 

Verden er så fuld af gale

som er bange for sig selv

de vil gerne være normale

de er sære alligevel,

 

Sku’ man sådan gå og hale

i sig selv for at bli’ normal?

de normale er de gale

prøver man, så bli’r man gal.

 

Det er som at presse solen

sammen til en sur citron

og det lærer man i skolen

og det kaldes ambition,

 

Det gør verden meget mindre

selvom den er meget stor

solen skinner i vort indre

det er ik’ kun noget vi tror.

 

Det er ånden selv der skinner

det er øjnene, der ser

det er spejlingen, vi finder

i vort hjertes lysklaver,

 

Det er mer end kammertonen

det er større end os selv

det er større end religionen

det er sjælens karamel.

Ingen kommentarer to “KS: Her bor de sære”

  1. Bjorgit Says:

    Hvor sødt- “sjælens karamel”- det udtryk har jeg ikke hørt før, men hvor er det hyggeligt- noget at gå at sutte på, når der ikke er mere mad i køleskabet 🙂

  2. Bjorgit Says:

    Hjertets lysklaver, sådan et har jeg, og det kan spille toner, når jeg vandrer 🙂

  3. Frejdig Says:

    Hvor er det sært at være din gæst
    du skriver tekster som et orakelbæst
    men det er en fornøjelse at følge
    bare man kunne ride med på den bølge. 😀

  4. Frejdig Says:

    #2
    Det må da ikke være sjovt Bjorgit. Så kan du da aldrig gå i fred. 😀

  5. lilleQ Says:

    Her er så en halv sær, små skør og alligevel nærmest lykkeg særling…. er der plads til sådan en?

    LilleQ

  6. lilleQ Says:

    arhh og stavepasser eller noget er hun også.. lykkelig, skulle der havde stået… løsner lgie blondinehjælmen et hak mere 😉

    LilleQ

  7. TanjaS Says:

    Særlige særheder smager bedst! Så det sagt…..

  8. Bjorgit Says:

    #4 jow- jeg kan skrue op og ned for klaveret- smart 🙂

  9. Bo Says:

    Jeg tygger dem ikke gerne, bisserne mine som er mine egne, de er betalt, tåler dem ikke, Karamellerne. Det er ikke sært men svært at tygge 😀

    Cheers B:o)

  10. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Netop! Jeg sutter på min sjæl!
    Og den er et bolsje, der aldrig slipper op!
    Gud gav mig en sjæl,
    fordi han virkelig ved, hvad der er sødt 😉

    # 2 velkommen i klubben 🙂
    Den er for alle, for alle har både lysklaver og mørkeobo 😉

    # 3 Du kan næppe heller dølge
    at du har en tråd til vølven
    med de orakløse bæster
    når du skriver dine tekster 😉

    # 4 Tro mig, at høre musik indvendig er ingen hindring for skovens stille roklub.
    Snarere kan det dæmpe de formulerede tanker som okkuperer det indre øjeblik…

    # 5 + 6 Altid plads til én til (er ødelægger ozonlaget – undskyld bruger Rexona 😉 )
    Blondiner er bestemt ikke dumme, ikke mere end brunetter og cykelhandlere 😆
    [Med en hilsen til Palle (Baldur) fra Knud (Gunvar) (inside joke til en mand, der sandsynligvis lever for stærkt til at læse blogs)]

    # 7
    Orden i kaos
    kager i sovsen
    sover i kanen
    sagen i korthed.

    Arbejde færdigt
    farbar besværligt
    blev vejen til værelset
    hvor jeg hviler, småfed.
    😉
    Godt at høre fra dig igen TanjaS! 🙂

    # 8 Jeg kan ikke skrue ned for klaveret, men når jeg skruer op for noget andet, dæmper det sig selv 😀

    # 9 Kolde karameller
    kan man knase i en fart
    varme er de heller
    ikke dårlige som start

    Men vi er en del
    af den slags sukkersøde fjolser
    som vil ha’ en hel
    pose citrussure bolcher!

    Derfor må vi tykke om
    de ting vi går og tygger på
    ellers er vor lykke som
    en drøm vi bygger på.

    Sut på livet
    eller du blir tynd og uden tråd
    surt så blir det
    når du endelig får det forstå’d

    Det er ik’ fordi
    det her gir mening eller noed
    det er helt forbi
    med meningsfylde i MIN båd!

    Mening er et andet ord
    for tvivlen omkring mening
    Gud os skilte gjorde
    så kan vi selv finde forening

    Vandre vild, og frem,
    og kende forskel på, og mene,
    og til sidst gå død, og hjem,
    tilbage til den ene…

Skriv et svar

