KS: Til Nicolai Bang om ansvarsløshedsepidemien

Staten er folkets (demokratiets) repræsentanter i kampen mod sociopaterne, dvs. dem, der vil have magt. Demokratiet er det mindste onde, og kapitalisterne er den moderne verdens konger, grever og baroner, som altid vil lægge alt på bonderøvenes skuldre, fordi de ikke selv gider leve i virkeligheden, men hellere vil betale sig fra det.

Nu har de så gennem teknologien givet middelklassen mekaniske slaver, for på denne måde at få dem væk fra livet og over på deres side, virkelighedsflugtens, hvor tjenere lever/arbejdder, og herrefolket drømmer – og investerer!

Gennem historien er alt kommet oven ned: moden, traditionerne og kulturen kommer fra de magthavende til folket, fra adelen til almuen.

Og nu påstår du, at ansvarsløsheden også har spredt sig fra eliten til pøbelen? Det tror jeg ikke. Almindelige mennesker tager vare på deres børn, sparer penge op og passer på deres omgivelser – på misforstået fransk “miljeu”.

Hvis det nu skal kaldes en epidemi, må det være, fordi underklassen er eksporteret til Kina o. lign. lande, således at danskere og andre vesterlændinge er blevet middelklasse, og underklassen bor jo så selvfølgelig i u-landene, hvor vi ikke kan høre deres ansvarlighed!

Kineserne er stadig ansvarlige – i hvert fald i familiære sammenhænge. Men også de har lært af virksomhedslederne at svine naturen til – og så skyder de nok i nær fremtid skylden på deres børn, hvis de er lærenemme nok!

Kongen skyder skylden på adelen, som skyder skylden på bønderne, sådan har det altid været. Men det er lederne, der har ansvaret – Også i et demokrati! – og hvis du påstår noget andet, bedriver du kontrafaktisk historieskrivning!

http://nicolajbang.nationenblog.dk/2008/10/23/ansvarsl%c3%b8shedsepidemien/

Men jeg vil give dig ret i, at vi selv bør tage ansvaret for vore egne liv. Hvis reklamebranchen så vil holde kæft et øjeblik, kan det være, vi kan samle tankerne til dette!

Ingen kommentarer to “KS: Til Nicolai Bang om ansvarsløshedsepidemien”

  1. hansen Says:

    Svar dog vedkommende på HANS blog!!!!!

  2. Piraten Says:

    #1, det kan man ikke fordi han også går ind for censur!

    Dette er et svar, der burde være på den anden blog, men som ikke er synligt på grund af censur. Andiman har også indført censur overfor mig forresten, jeg ved ikke, hvad jeg har gjort ham…

    Nå men her er hvad jeg skriver til Nicolai:

    “Har du læst bogen “Fat Is A Family Affair”? Det kan godt være du skulle tage og læse den og så ikke gå så meget efter syndebukkene, som du gør her!

    Folk som dig behøver vi slet ikke, du er tydeligvis for dum. Det er du når du skriver:

    “vi skal indføre flere idrætstimer i skolen, oplyse om sund mad”.

    Du tror oplysning er alt, men det er den ikke. Det er lige kommet frem at advarslerne på cigaretpakkerne får folk til at ryge mere. Næh, vi skal indføre flere idrætstimer i skolen og indtage sund mad”, så kører det.

    Oplysning virker ikke alene, der skal også handling bag.

    Jeg kan oplyse dig om at jeg nu har stået på venteliste til fedmeoperation i fem år, jeg kan også oplyse at jeg ikke gider gøre nogen krumspring for at komme på privathospital, selvom det måske er min ret.

    Der er nemlig sket det vilde, at jeg nærmest er gået hen og blevet stolt af min fedme. Stolt over fysisk at afvige fra en som dig simpelthen 😉

    Hellere fed og fornuftig end tynd og tåbelig, er vist blevet mit nye motto”.

  3. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 1 Jeg syntes min kommentar blev for lang og gik lidt ved siden af hans emne, derfor lavede jeg selv et indlæg.

    # 2 Jeg har fået tre mindre kommentarer igennem, så mig har han ikke censureret.

    Jeg synes ikke, det er mindre dumt at kalde nogen for dum, det er jo ikke et argument. Det tjener blot til at blokere for yderligere kommunikation.

    Det glæder mig, at du er blevet glad for at være anderledes, velkommen i klubben 😉

  4. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 3 Ups, jeg var for tidligt ude! der står:
    “Your comment is awaiting moderation.” på alle tre!

  5. Piraten Says:

    Så du må altså give mig ret i at der udøves censur på omtalte blog. Derfor er det også er godt, at du har oprettet denne blog, der kører uden censur 😉

  6. Knud Sandbæk Nielsen Says:

    # 5 Jeg ved det jo ikke endnu, kommentaren afventer godkendelse – går jeg da ud fra.
    Men her er der direkte adgang til at skrive alt, hvad man lyster, og her fjernes intet, med mindre moderatorerne gør det. Det har de gjort ialt to (2) gange siden januar 2007!

    Men giv nu lige Hr. Bang en chance, det er hans andet indlæg, og han er derfor formodentlig ny på bloggen, og har ikke fundet alle knapperne endnu!

    Hr. Bangs første indlæg, “Højrefløjen er ond, venstrefløjen uansvarlig”, er interessant 🙂
    Jeg kan faktisk varmt anbefale at man læser det!

    http://nicolajbang.nationenblog.dk/2008/10/05/h%c3%b8jrefl%c3%b8jen-er-ond-venstrefl%c3%b8jen-uansvarlig/

Skriv et svar

